Wikia

Yodapedia

Neebray

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Neebray
Neebray.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Siliconbased

Subspecies:

Ja

Herkomst
Kolonies:

Kaliida Nebula
Rugosa
Rishi Moon
Tatooine

Neebray Manta.jpg

Neebray Manta

Nebray Mantas.jpg

Ghost Squadron vliegt doorheen Nebray Mantas

De Neebray Manta was een enorm wezen dat in het vacuüm van de ruimte kon overleven in gasnevels maar dat eveneens in de atmosfeer kon leven.

SoortenEdit

De Neebray Manta was een zeer groot dier en had enorme vleugels en een bek vol scherpe en enorme tanden. Ze hadden eveneens verschillende gele, uitpuilende ogen. Nebray Mantas waren gasetende wezens die niet kwaadaardig waren maar door hun grootte en omvang vormden ze zeker en vast een gevaar voor ruimtereizigers.

De Nebray Mantas leefden in de Kaliida Nebula op de Balmorra Run. In deze wolk hadden ze hun nestplaats gemaakt.

Kleinere NeebrayEdit

Niet alle Neebray waren gigantisch groot. Zo was er een variant die leefde in de atmosfeer op Tatooine en op de Rishi Moon. Tijdens de Clone Wars kwam een baby Neebray op Yoda's vinger zitten na de Battle of Rugosa. Dit kwam doordat de trektocht van de Neebray langs Rugosa liep. Mogelijk waren de andere Neebray ook niet-volwassen exemplaren.

GeschiedenisEdit

Shadow Squadron moest tijdens de Clone Wars doorheen de Kaliida Nebula vliegen om de Malevolence aan te vallen. Tijdens deze trip kwamen de BTL-B Y-Wing Starfighters in confrontatie met de reusachtige Nebray Mantas wat het squadron enkele schepen kostte.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki