Wikia

Yodapedia

Neeyutnee

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Neeyutnee
Neeyutnee1.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Naboo

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,69 meter

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Titel/Rang:

Her Royal Highness
My Lady

Functie:

Queen

Affiliatie:

Naboo

Quote: "I need you to convince the Senate, the Jedi Council or whoever is in charge of this terrible war that we are threatened."
-- Queen Neeyutnee

Neeyutnee was de jonge Queen van Naboo tijdens de eerste jaren van de Clone Wars.

BiografieEdit

Net zoals haar voorgangers en opvolgers was Neeyutnee een jonge Naboo die verkozen werd als koningin van haar volk. Neeyutnee volgde Jamillia op en tijdens haar regering waren de relaties met de Gungans opnieuw ietwat gespannen. Neeyutnee droeg eveneens de Scar of Remembrance op haar onderlip en droeg gewaden gemaakt van Cyrene zijde. Captain Gregar Typho beschermde Neeyutnee een tijdlang te Theed. Net zoals haar voorgangster deed Neeyutnee graag beroep op Senator Amidala. Ze rekende zelfs sterk op de steun van Amidala om Naboo door de Clone Wars te leiden.

Toen de aanwezigheid van de CIS opnieuw werd waargenomen tijdens de Clone Wars gingen Padmé en Jar Jar Binks op verkenning. Neeyutnee twijfelde geen enkel moment toen er opnieuw Battle Droids waren gesignaleerd op Naboo en vroeg meteen de steun aan van de Republic en van Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi en Ahsoka Tano. Uiteindelijk resulteerde de verborgen operatie van de CIS in de uitbraak van het Blue Shadow Virus door de krankzinnige Nuvo Vindi.

Toen de Gungans zich later roerden tijdens de Clone Wars onder invloed van Boss Lyonie, die op zijn beurt gecontroleerd werd door de boosaardige Rish Loo, riep Neeyutnee de hulp in van Padmé Amidala. Rish Loo was een gezant van Dooku, maar met de hulp van Jar Jar, Anakin en Padmé kon de infiltratie van de CIS en Grievous uiteindelijk ongedaan worden gemaakt.

Neeyutnee was nog steeds de koninging tijdens het Festival of Light dat bedoeld was als een valstrik voor Anakin Skywalker van Darth Sidious. Bounty Hunters, onder leiding van Cad Bane, probeerden er Palpatine te ontvoeren, maar dankzij Obi-Wan Kenobi in zijn vermomming van Rako Hardeen, kon de ontvoering worden vermeden.

Neeyutnee werd uiteindelijk opgevolgd door Apailana.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki