Wikia

Neimoidian Mechno-Chair
Neimoidian MC.jpg
Product
Model:

Mechno-Chair

Ontwerp:

Affodies Crafthouse of Pure Neimoidia

Fabrikant:

Affodies Crafthouse of Pure Neimoidia

Prijs:

12.500 Credits

Specificaties
Formaat:

0,50 - 1,50 meter

Functies
Gebruik:

Neimoidians

Taken:

Vervoer, communicatie

Gebruikers:

Trade Federation, CIS

Een Neimoidian Mechno-Chair was een typisch statussymbool voor gegoede Neimoidians. Alhoewel deze wandelende stoelen erg oncomfortabel waren, torenden de Neimoidians ermee boven iedereen uit en dat gaf hen extra présence en aanzien. Bovendien hoefde de eigenaar van de Mechno-Chair niet te wandelen. De Mechno-Chair ging langzaam vooruit met een ietwat schokkende beweging waardoor anderen opzij moesten stappen. De Blight Beetle stond model voor het design van de Mechno-Chairs. Dit was een delicatesse op Neimoidia die kroop op vier poten eindigend op klauwen.

Elke stoel was aangepast naar de noden van de eigenaar en kon worden ingesteld op snelheid via een controlepaneel. Mechno-Chairs werden ook gebruikt om holografische boodschappen mee te ontvangen en te versturen. Bovendien was elke stoel uniek en dat maakte deze wandelende tronen heel makkelijk traceerbaar.

Mechno Chair1.jpg

Sidious geeft bevelen via een Mechno-Chair

Tijdens de bezetting van Naboo in 32 BBY gebruikte Viceroy Gunray ook een Mechno-Chair, zowel om er zelf in plaats te nemen, als om boodschappen van Darth Sidious mee te ontvangen. Gunray gebruikte gedurende meer dan tien jaar dezelfde Mechno-Chair. Dit liep voor de Viceroy en Darth Sidious bijna faliekant af want tegen het einde van de Clone Wars werd op Cato Neimoidia de Mechno-Chair van Gunray in beslag genomen door de Galactic Republic. De stoel liet fragmenten achter van communicaties waardoor de Republic Sidious kon opsporen. Uiteindelijk brachten deze sporen de Jedi naar Coruscant en meer bepaald Republica 500, de residentiële blok van talloze hooggeplaatste Senators.

Ook Darth Tyranus gebruikte een soort van aangepaste Neimoidian Mechno-Chair om holografische boodschappen van zijn meester te ontvangen.

Achter de schermenEdit

  • Doug Chiang ontwikkelde de Mechno-Chair. Eerdere concepten waren o.a. een hele hoge troon en een Repulsor chair.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki