Wikia

Yodapedia

Neva Kee

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Neva Kee
Xamster.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Xamster

Geslacht:

Man

Lengte:

1,07 meter

Oogkleur:

Rood

Biografie
Thuiswereld:

Xagobah

Overleden:

32 BBY ?

Functie:

Podracer

Vervoer:

FG 8T8 Twin Block2 Special

FG8T8.jpg

Neva Kee in zijn Podracer

Neva Kee was een Xamster Podracer ten tijde van de Boonta Eve Challenge in 32 BBY.

BiografieEdit

Neva Kee was een Xamster afkomstig van Xagobah die als Podracer een loopbaan uitbouwde. Kee werd in het Podracen beschouwd als een experimentele piloot en een waaghals omdat hij met zijn blauwe FG 8T8 Twin Block2 Special Podracer vloog. Deze racer maakte immers geen gebruik van Steelton kabels om de pods te verbinden met een cockpit. In Kee’s Podracer bevond de cockpit zich gewoon aan één stuk met de motoren.

Kee trok niet alleen de aandacht van de Podrace officials maar ook van een groep trouwe fans. Men probeerde Kee te verbieden om deel te nemen aan wedstrijden maar zijn fans verhinderden dit.

In 32 BBY nam Neva Kee deel aan de Boonta Eve Challenge. Hij vertrok van op de vijfde rij en speelde niet echt een rol van betekenis. Neva Kee verliet in de tweede ronde het parcours in de Hutt Flats en werd nooit of nooit teruggezien. Wat de ware reden was voor zijn verdwijning was niet gekend.

Neva Kee had een donkerblauw vaandel met wit.

Achter de SchermenEdit

  • Neva Kee is één van de weinige Podracers die je uiteindelijk niet ziet in de film. Toch werd een gedetailleerde maquette van Kee gemaakt.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki