Wikia

Nightsisters
Nightsister
Organisatie
Vestiging:

Dathomir

Producten:

Huurlingen

Geschiedenis
Oprichting:

Gethzerion
Baritha

Opheffing:

8 ABY

Charal

Charal op Endor

Quote: "We could certainly use the power of the Nightsisters against the Jedi."
-- Dooku

De Nightsisters waren een groep van Dark Side gebruikers die op Dathomir leefden.

GeschiedenisEdit

De Nightsisters ontstonden door enkele verbannen leden uit clans van de Witches of Dathomir, zoals Gethezerion. Deze verbannen leden probeerden steeds om de grenzen van hun ‘magie’ te verleggen en leefden vaak afgezonderd van de rest van de clan. Toen hun aantal alsmaar toenam, konden ze hun eigen clan stichtten en werden ze de aartsvijanden van de Witches. Hoewel ze de Dark Side gebruikten, verschilden hun kracht van die van de Sith. Omdat alle Witches op Dathomir de kennis misten om van hun planeet te ontsnappen, verbleven bijna alle Nightsisters op Dathomir met uitzondering van enkele huurlingen en lijfwachten die door externe organisaties waren weggehaald, zoals Mighella die Black Sun diende. Een andere Nightsister die op één of andere manier kon ontsnappen was Charal die op Endor belandde.

Tijdens de Clone Wars raakte Darth Tyranus geïnteresseerd in de Nightsisters. Enkele Nightsisters werden als spionnen ingehaald, maar hadden echter hun eigen agenda, namelijk de wraak van Asajj Ventress. Dooku kwam in contact met Mother Talzin die hem Savage Opress toewees als nieuwe discipel. Dooku besprak ook met haar of de Nightsisters geen interesse hadden om zich tegen de Jedi te keren in de Clone Wars. Maar door het verraad van Talzin en Opress keerde Dooku zich tegen hen. Hij liet Grievous Dathomir aanvallen en na de veldslag waren de Nightsisters zo goed als uitgeroeid. Mother Talzin en Asajj Ventress, die herdoopt was tot een Nightsister, konden echter ontkomen.

Na de Battle of Yavin installeerde het Empire een strafkolonie op Dathomir. De Nightsisters hielpen de Imperials, maar toen Darth Sidious hen te gevaarlijk begon te vinden, besloot hij om Dathomir verboden terrein te maken en mocht niemand nog op de planeet komen. Het personeel van de strafkolonie werd door de Nightsisters ingepalmd en diende als slaven.

Bekende NightsistersEdit

VerschijningEdit

BronEdit