Wikia

Nikki Idd
Nikki Idd.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Blond

Biografie
Vervoer:

Intergalactic Droid Agency Delivery Shuttle

Affiliatie:

Intergalactic Droid Agency

Relaties
Vader:

Lonn Idd

Quote: "Our dad can fix any Droid in the universe."
-- Nikki Idd

Nikki Idd was een jonge pilote en de dochter van Lonn Idd die rond 15 BBY C-3PO en R2-D2 ontmoette.

BiografieEdit

Samen met haar broer Vik stond Nikki in voor het besturen van Intergalactic Droid Agency Delivery Shuttles waarmee Droids werden opgehaald in het universum. Nikki's vader was immers Lonn Idd, een befaamd ingenieur van Droids die leefde in een ruimtestation. Nikki had lang blond haar in een staart en gebruikte Nova Starlight als parfum.

Tijdens één van Vik en Nikki's tochten in 15 BBY werd Lonn gevangengenomen door Tig Fromm die eiste dat de ingenieur een experimentele laser zou installeren op zijn ruimteschip. Tijdens hun laatste vlucht waren Lonns kinderen de nieuwe meesters geworden van C-3PO en R2-D2 die na hun avontuur op Dodz op zoek waren naar nieuwe eigenaars. Nikki voerde snel een Energy Shield in bij R2-D2 nadat hij te veel schade ondervond van zijn avontuur te Dodz.

Toen Lonns kinderen op het station aankwamen, werd Nikki ook gevangengenomen. Lonn had tot nog toe geweigerd om Tigs plan uit te voeren maar kon nu niet anders doen dan de laser installeren. Vik slaagde erin om met hulp van de Droids zijn zus te bevrijden maar uiteindelijk belandde iedereen weer in de greep van Tig Fromm.

Toen de laser effectief was ingesteld, dreigde Tig Fromm om deze te testen op de Idds en het ruimtestation. Op dat moment kwam C-3PO tussenbeide in het pantser van een Guardian Droid. De Fromms werden gevangen genomen in een Stun Net en overgedragen aan de autoriteiten.

Uiteindelijk zou Nikki's vader R2-D2 herstellen die tijdelijke schade had opgelopen in zijn vorig avontuur op Dodz. Lonn bracht R2 en 3PO daarna naar een agentschap van het Intergalactic Droid Agency.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki