Wikia

Yodapedia

Nilz Yomm

10.953pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Nilz Yomm
Nilz Yomm.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Grijs

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Roon

Functie:

Arts

Vervoer:

Landspeeder

Affiliatie:

Umboo

Relaties
Partner:

Bola Yomm

Kinderen:

Auren Yomm

Quote: "Why don't you ride with us to the Games?"
-- Nilz Yomm

Nilz Yomm was de vader van Auren Yomm en een voorstander van de autonomie van zijn provincie Umboo.

BiografieEdit

Nilz Yomm stond op Roon bekend als een gewaardeerd arts. Uit zijn huwelijk met Bola kreeg hij een dochter genaamd Auren. Samen met zijn dochter protesteerde Nilz tegen het bewind van Governor Koong die er naar streefde om Umboo binnen te lijven.

In 15 BBY zagen Nilz en Auren een schip neerstorten op Roon. Zo ontmoetten ze Mungo Baobab en de Droids R2-D2 en C-3PO. Even later moesten ze rennen voor hun leven nadat Gaff een Chamonaar had doen ontwaken. Nadat het beest weer in slaap was gevallen, stelde Nilz aan Mungo voor om naar de Roon Colonial Games mee te reizen en daar iemand te zoeken om hun schip te herstellen.

Nilz supporterde voor het Umboo Racing Team dat alweer de wedstrijd won en zo het Tawntoom Racing Team versloeg. Toen Mungo wou vertrekken, haalden Auren en Nilz voor hem een Roonstone. Dit kon Mungo overtuigen om nog even op Roon te blijven.

In een laatste wanhoopspoging om de planeet te overheersen, liet Koong het gevaarlijke Rooz los op Umboo. Bola Yomm werd het slachtoffer van Rooz Disease maar Koong zelf was ook geïnfecteerd geraakt. Nilz bouwde in de Tawntoom Citadel aan een medicijn om het virus af te stoppen. Voor Koong kon geen hulp meer baten maar Nilz' medicijn was op tijd klaar om zijn vrouw te genezen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki