Wikia

Yodapedia

Noop Yeldarb

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk2 Share
Noop Yeldarb
Noop Yeldarb.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Grijs

Biografie
Thuiswereld:

Roon ?

Functie:

Umboo Lightstation operateur

Yeldarb Mupples.gif

Noop Yeldarb in zijn cel in het New Umboo Lightstation

Quote: "Let go of me, you space pirates!"
-- Noop Yeldarb

Noop Yeldarb was de operateur van het Umboo Lightstation in 15 BBY aan de rand van het fabelachtige Roon System.

BiografieEdit

Noop Yeldarb was een oudere mens met een kleine gestalte en een grijze baard. Als operateur van het Umboo Lightstation moest hij zorgen dat de weinige schepen die Roon bereikten door de Cloak of Sith hun weg veilig konden voortzetten.

Maar in 15 BBY werd Noop gevangen genomen door de manschappen van Governor Koong die van uit het New Umboo Lightstation valse bakens uitzonden naar aankomende schepen en zodoende al hun vracht in beslag namen.

Toen Koong Mungo Baobab, R2-D2 en C-3PO als gezanten van het Galactic Empire aanzag, was Yeldarb gevangen gezet in een cilindervormige cel die was omringd met energiestralen. Nadat Mungo en de Droids ontmaskerd waren, werd ook Mungo samen met Mupples in een cel gegooid. Noop wist dat men Mupples kon tam krijgen door een zacht fluitend geluid te maken. R2-D2 kon echter daarna voor verwarring zorgen waardoor Baobab en Yeldarb konden ontsnappen.

Na de crash van het New Umboo Lightstation door de ontsteking van onstabiel Nergon-14 kon Noop weer zijn oud Umboo Lightstation beheren. Van daaruit toonde hij Mungo Baobab de weg naar het Roon System.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki