Wikia

Yodapedia

North Hangar 7

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

North Hangar 7
EchoBase Hangar.jpg
Informatie
Locatie:

Echo Base

Functie:

Hangar voor T-47 Snowspeeders en Starfighters

Eigenaar:

Rebel Alliance

Gebouwd:

1 ABY tot 3 ABY

EchoBase Hangar1.jpg

North Hangar 7 met Falcon

EchoBase Hangar2.jpg

North Hangar 7

North Hangar 7 aan de North Entrance was de grootste hangar in de Echo Base op Hoth.

BouwEdit

Net zoals de rest van de Echo Base werd er aan de grote North Hangar 7 gedurende 18 maanden gebouwd door Major Kem Monnon die de smokkelaargrotten uitbouwde en bewerkte tot een leefbare basis voor de Rebel Alliance. Deze hangar was verbonden met andere, kleinere hangars via talloze kleinere passages. North Hangar 7 bevond zich aan de voet van de berg waaronder Echo Base was gebouwd. In het midden van de Hangar bevond zich een grote opening in het massieve ijs waardoor er licht kon binnendringen.

Hangar 7 bevond zich dus aan de North Entrance en was afgesloten met een massieve Blast Door. ’s Nachts moest deze poort worden gesloten om de vrieskoude uit de hangar te houden om de apparatuur te sparen. Sowieso ondervond men al grote problemen om de T-47 Snowspeeders zonder problemen te laten werken op Hoth zodat men eerst moest gebruik maken van Tauntauns.

Hangar 7 bestond uit twee grote delen, een voorste deel waar de T-47 Snowspeeders stonden opgesteld en de Millennium Falcon en een zijwaarts deel waar de X-Wing Starfighters stonden opgesteld. De T-47’s stonden vrij dicht bij de ingang opgesteld zodat de voertuigen snel konden worden ingezet in geval van nood. In het X-Wing gedeelte bevond zich een lift waardoor starfighters of voertuigen die in de onderhoudruimte werden hersteld, konden naar boven worden gebracht.

Langs de zijkanten waren er enorme nissen gebouwd waar X-Wing Starfighters stonden opgesteld, voorzien van onderhoudladders en stellingen. In Hangar 7 waren ook Laser Ice-Cutters aanwezig, computers en talloze Droids die konden helpen bij de onderhoud van schepen en voertuigen. Een kamer waar de piloten stand-by konden blijven, grensde eveneens aan Hangar 7. Een groot Transparisteel raam in de vorm van een halve cirkel overzag Hangar 7.

Tijdens de Battle of Hoth was de North Hangar 7 zo goed als verlaten toen Darth Vader de Echo Base infiltreerde. Enkel de Millennium Falcon moest nog vertrekken toen de Snowtroopers de Hangar binnenstormden. Even later vertrok ook de Falcon op Hoth.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki