Wikia

Yodapedia

Nos Monster

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Nos Monster
Nosmonster.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Subspecies:

Swamp Slug

Lengte:

8 meter

Voeding:

Omnivoor

Herkomst
Thuisplaneet:

Utapau

Nos Monster.jpg

Nos Monster

Het Nos Monster was een groot roofdier dat in de dieptes van de ondergrondse oceanen en grotten van Utapau leefde.

FysiologieEdit

Het Nos Monster was zo’n 8 meter lang en was nauw verwant aan de Swamp Slug, een gastropod afkomstig van Dagobah. Het Nos Monster had een gestroomlijnd lichaam met vier vinnen en een staart. Hun kop was bezaaid met kleine, scherpe tanden, vier hoorns en grote ogen die aangepast waren aan de duisternis van hun omgeving in de grotten. Nos Monsters waren beschermend ten opzichte van hun kroost. Nos Monsters waren gefascineerd door elke vorm van licht. Nos Monsters waren erg goede zwemmers en konden ook aan land verrassend snel uit de hoek komen. Zo joegen ze meestal op al wat hen interesseerde.

Een Nos Monster viel Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi aan in een grot toen ze de dood van Tu-Anh onderzochten op Utapau. De IG-100 MagnaGuards die door de Jedi werden bespioneerd, konden ontsnappen en Anakin moest het dier doden met zijn Lightsaber.

Toen Obi-Wan Kenobi na Order 66 in een onderaardse grot was beland op Utapau werd hij bijna aangevallen door een Nos. In plaats van Kenobi aan te vallen, had het Nos Monster het echter gemunt op de Prowler 1000 Exploration Droids die Kenobi achtervolgden. Obi-Wan vervolgde zijn weg nadat hij over een nest van baby Nos Monsters had gesprongen.

Achter de SchermenEdit

  • Het Nos Monster werd uiteindelijk niet opgenomen in de finale versie van de film.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki