Wikia

Yodapedia

NovaSword Space Superiority Fighter

10.908pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
NovaSword Space Superiority Fighter
NovaSword.jpg
Product
Model:

NovaSword Space Superiority Fighter

Klasse:

Starfighter

Fabrikant:

Subpro Corporation

Prijs:

145.000 Credits

Specificaties
Snelheid:

1.000 km/h

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

1

Passagiers:

1

Vracht:

110 kilogram

Voorraad:

4 weken

Affiliaties
Affiliatie:

Durge

De NovaSword Space Superiority Fighter was een Starfighter gemaakt door Subpro Corporation.

Uitzicht & FunctieEdit

De NovaSword was een zeer slanke maar krachtige Starfighter die verschillende verbeteringen telde ten opzichte van de Z-95 Headhunter. De NovaSword had degelijke Deflector Shields, een hoge snelheid, een klasse 2.0 Hyperdrive en een grote beweeglijkheid. Hierdoor kon het worden gebruikt omwille van de snelheid, als lichte bommenwerper of als verkenner.

De NovaSword werd normaal bestuurd door één persoon maar er was een zetel voorzien voor een 2de persoon. Deze persoon kon een copilot, een commandant, systeemoperator of navigator zijn. Hierdoor konden zowel rijke organisaties maar ook minder sterk uitgeruste organisaties de NovaSword gebruiken.

GeschiedenisEdit

Subpro Corporation wou met de NovaSword eigenlijk een opvolger maken voor de Z-95 Headhunter. Nadat de samenwerking met Incom Corporation was afgesprongen, bracht het de NovaSword in de beginjaren van de Clone Wars uit. Hoewel het ontwerp en het schip zelf uitstekend waren, werd het nogmaals duidelijk dat Subpro geen grote massa klanten kon aantrekken omwille van hun afstand ten opzichte van de Core Worlds. Weinig NovaSwords werden gebouwd en enkele planetaire legers en grote bedrijven kochten kleine vloten van NovaSwords.

De meeste individuele Starfighters werden verkocht aan huurlingen of Bounty Hunters. Door de hoge kostprijs viel de NovaSword in een hogere prijscategorie.

Tijdens de Clone Wars kocht de CIS verschillende van deze schepen aan voor hun Commanders. De huurling Durge gebruikte een NovaSword als zijn persoonlijke starfighter tijdens de Clone Wars. Vanaf het moment dat de X-Wing Starfighter werd ontwikkeld, geraakte de NovaSword grotendeels in de vergetelheid.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki