Wikia

Yodapedia

Nu-class Attack Shuttle

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Nu-class Attack Shuttle
Republic Attack Shuttle.jpg
Product
Model:

Nu-class Attack Shuttle

Klasse:

Shuttle

Fabrikant:

Cygnus Spaceworks

Prijs:

85.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

24,34 meter

Snelheid:

850 km/h

Bemanning:

2

Passagiers:

30

Vracht:

2 ton

Voorraad:

2 dagen

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic

De Nu-class Attack Shuttle was een voertuig dat tijdens de Clone Wars werd gebruikt door de Galactic Republic.

Uitzicht & MissiesEdit

Zoals de meeste ontwerpen van Cygnus Spaceworks, gebruikte ook de NU-class de typerende opklapbare vleugels bij het landen. De Nu-class was een sterk bewapende Shuttle die bedoeld was om Clone Troopers te vervoeren. De snuit fungeerde als een laadplank waaruit de Clones makkelijk het schip konden verlaten. Hoewel ze waren ontworpen om Clone Troopers in het heetst van de strijd te droppen, werden ze na verloop van tijd ook gebruikt als persoonlijk schip van Jedi, Senators en Officers.

De Nu-class Shuttle was bedoeld om de LAAT/i Gunships te assisteren. De Nu-class was zowel een transport als een ondersteunend schip. Deze schepen konden langere missies uitvoeren dan de LAAT/i. Ze waren ook veel sneller en sterker bewapend zodat ze beter geschikt waren om troepen te droppen of om door een oorlogszone te vliegen. Vele Nu-class Shuttles fungeerden als de persoonlijke schepen voor Commanders, zoals de Jedi Generals. Deze schepen vervoerden hen van het ene grote schip naar het andere en naar planeten waar er werd gevochten.

De Obex was de Nu-class Shuttle gebruikt door Cody en Rex.

WapensEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki