Wikia

Numa
Numa
Uiterlijke kenmerken
Species:

Twi'lek

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,00 meter

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

27 BBY

Thuiswereld:

Ryloth

Affiliatie:

Galactic Republic

Quote: "Ow! The little tail-head bit me!"
-- Boil

Numa was een Twi’lek meisje dat tijdens de Battle of Ryloth was afgescheiden van haar volk totdat ze de Clone Troopers Waxer en Boil ontmoette die haar konden redden.

BiografieEdit

Numa was vijf jaar toen de CIS haar dorp Nabat bestormde en vernietigde. Toch was ze moedig genoeg geweest om zich tijdig te verbergen voor de Battle Droids, zodat ze kon ontkomen aan de slachting die werd aangericht in Nabat. Toen de Clones Waxer en Boil na een gevecht met resterende Battle Droids de ruïnes van Nabat kwamen inspecteren, vonden ze Numa.

Eerst was Numa nog schuchtig omdat de Clones hun gelaat niet konden tonen. Eens Waxer en Boil hun gezicht hadden laten zien, noemde Numa hen Nerra wat broer betekende. Het meisje volgde de Clones en leidde hen naar haar vroegere huis dat echter was vernietigd. De Clones probeerden haar daar te troosten, toen ze ontdekte dat er niemand meer in leven was van haar familie. Numa vond enkel troost bij een Tooka Doll.

Niet lang later redde Numa de Clones door hen snel een schuilplaats aan te bieden om te schuilen voor de losgelaten Gutkurrs. Nadat de dieren waren geblokkeerd door rotsen, vernam Obi-Wan Kenobi van Numa dat ze hem en de Clone Troopers via bepaalde grotten naar het plein kon leiden waar de overlevende Twi'leks werden gegijzeld door TX-20.

Nadat Kenobi en de Clones de Twi'leks hadden bevrijd, ontmoette Numa uiteindelijk haar oom Nilim Bril. Numa kwam Waxer, Boil en Kenobi ter hulp toen TX-20 hen onder schot hield. De andere Twi'leks volgden Numa's moedige voorbeeld en overmeesterden de Droid.

Uiteindelijk namen Waxer en Boil afscheid van Numa en haar oom. Bril had de ravage overleefd en ontfermde zich over zijn nichtje. Waxer en Boil lieten later een klein embleem van Numa op hun helm plaatsen.

Toen Numa opgroeide en volwassen was geworden, sloot ze zich aan bij de opstand van Cham Syndulla tegen het Galactic Empire.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki