Wikia

Yodapedia

Nyrox

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk4 Share

Nyrox
Nyrox.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Titel/Rang:

Lieutenant

Functie:

AT-AT Driver
AT-AT Combat Coordinator

Wapen:

Blaster Pistol

Vervoer:

AT-AT Walker

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Full forward! Flatten those soldiers!"
-- Nyrox

Nyrox was de AT-AT Driver die Blizzard 1 tijdens de Battle of Hoth bestuurde.

BiografieEdit

Nyrox studeerde af aan de Raithal Academy in de Core Worlds. Daar leerde Nyrox om alle grondvoertuigen van het Galactic Empire te besturen, zoals een Floating Fortress, de Juggernauts en vooral de AT-AT Walkers. Nyrox’ kunde met de AT-AT Walker bereikte General Maximilian Veers en tijdens een inspectie aan de Raithal Academy kon Veers Nyrox eigenhandig aan het werk zien.

In een Hologram simulatie vernietigde Nyrox een squadron van Airspeeders, Ultra-Light Assault Vehicles en Rebel Armored Freerunners. Zelfs een treffer van de Rebellen kon Nyrox niet stoppen. Hij verankerde de Walker in een defensieve positie en wachtte gewoon de vijanden op.

Veers was onder de indruk en promoveerde Nyrox tot AT-AT Driver van zijn AT-AT Walker. Nyrox werd Lieutenant en in de Battle of Hoth vervoerde hij Maximilian Veers naar de DSS-02 Shield Generator. Eens deze was vernietigd, kon Darth Vader zijn troepen landen.

Even later werd Blizzard 1 echter dodelijk geraakt na een crash met Rogue 4. Nyrox kwam er levend uit en ontving de graad van Captain na de Battle of Hoth.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki