Wikia

Yodapedia

Obi-Wan Kenobi Impersonator

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Obi-Wan Kenobi Impersonator
Obi-Wan Impersonator.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Grijs

Biografie
Overleden:

0 ABY

Bijnaam:

Obi-Wan Kenobi

Functie:

Spion van Darth Vader

Wapen:

Lightsaber

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "S-Surely you've realized... I'm not your old mentor... just an imposte... who came... to love the part..."
-- Obi-Wan Kenobi Impersonator

De Obi-Wan Kenobi Impersonator was een acteur die net na de Battle of Yavin door Darth Vader werd ingezet om de rol van Obi-Wan Kenobi te vertolken en zodoende Luke Skywalker in de val te lokken.

BiografieEdit

Deze acteur zonder naam werd gekozen door Vader en moest plastische chirurgie ondergaan om op Kenobi te lijken. Vader gaf hem wat richtlijnen over de Force en technische snufjes waren aanwezig die de Force even konden nabootsen.

Vader zette de impersonator in op Aridus om de plaatselijke Chubbits te helpen in hun opstand. Een lid van de Rebel Alliance zag Kenobi in actie en kon dit aan Luke Skywalker op Yavin 4 vertellen. Luke haaste zich met C-3PO naar Aridus, onwetend dat ze in een valstrik van Vader liepen.

Luke kreeg na een aanval op een Hover-train op Aridus meteen hulp van de Chubbits en de valse Obi-Wan. Nadat Luke herstelde van een klap tijdens de aanval, trokken hij en Luke met een Wind-Runner erop uit. De Chubbits volgden Kenobi zonder enige aarzeling en ook Luke Skywalker toonde een huizenhoog respect voor Ben. Na een aanval op een basis van het Empire contacteerde de acteur Vader om te melden dat alles naar wens verliep. De acteur moest Luke nu naar de Iron Tower brengen waar Vader een valstrik had gespannen.

Maar de acteur begon te twijfelen aan zijn aandeel in deze missie. Hij begon meer en meer te geloven in het personage van Kenobi en was verbaasd van de affectie die hij van de Chubbits kreeg en het respect dat Skywalker voor hem had en die hem in korte tijd al tweemaal het leven had gered.

Toen hij Darth Vader confronteerde op de Iron Tower weigerde de acteur om nog naar Vader te luisteren. Hij haalde een schakelaar over in de toren die door een kortsluiting erg beschadigd raakte. De valse Kenobi werd door één van de rotsblokken tijdens de explosie dodelijk getroffen. Hij vertelde aan Luke wie hij was en dat hij op het einde besefte dat Kenobi een groot man was geweest.

Achter de SchermenEdit

  • Dit personage heeft nog altijd geen eigen naam gekregen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki