Wikia

Yodapedia

Oorn Noth

10.953pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Oorn Noth
OornNoth.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Zabrak

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Iridonia

Functie:

Piloot

Vervoer:

Five Coins
Last Laugh

Affiliatie:

SoroSuub Corporation

Relaties
Vader:

Donloor Noth

Oorn Noth was een jonge Zabrak, wiens verwende opvoeding ertoe leidde dat hij erin geloofde dat het universum bestond om hem te dienen. Oorn zocht het avontuur op, en hield van snelheid. Hij was de erfgenaam van een enorm familiefortuin.

BiografieEdit

Oorn was de jongste zoon van een machtige edelman op Iridonia, en werd door de doorsnee Zabrak getypeerd als een verwend nest. Ondanks zijn opvoeding en de mogelijkheden die voor hem open lagen, koos Oorn ervoor om piloot te worden. Hij hield van racen en de faam die daar bij kwam kijken. Met geld van zijn vader kocht hij Oorn een schip en met het prijzengeld bleef hij deze steeds modificeren.

Zijn vader was minder blij met de beslissingen van Oorn, en hij stond er al snel alleen voor. Met zijn schip, de Five Coins, reisde hij van stelsel naar stelsel, op zoek naar races. Gedurende een race bij Sullust werd zijn schip door een asteroïde geraakt. Hij verloor de race en ging op zoek naar een sponsor, iets wat hij had gezworen nooit te doen. De SoroSuub Corporation gaf hem de benodigde financiële middelen om zijn schip te repareren, in ruil voor 75% van de winst die hij maakte, onder het motto van "onderzoek en onderhoud".

Oorn kon zich er voor een tijdje wel in vinden, en won een serie races met enorme voorsprong. Het geld stroomde binnen en Oorn verwierf een reputatie op de baan. De geldschieters besloten na een poosje om hun investering buiten de gevaarlijkste races te houden, tot groot ongenoegen van Oorn. Om onder zijn contract uit te komen, verloor hij met opzet races. SoroSuub kwam echter achter zijn plannen en dreigde dat hij meer zou verliezen dan alleen zijn contract, zou hij ermee doorgaan.

Dat was voor Oorn de druppel. Hij speelde het spel echter mee en bereidde zich voor op een race, terwijl hij ondertussen aan zijn ontsnapping werkte. In een nieuw schip kon hij al snel voor zijn tegenstanders uit komen, en hij kwam met een grote snelheid over de finish. Het publiek was enthousiast, maar na de finish keerde Oorn zijn schip en vertrok hij in Hyperspace.

Oorn vroegere geldschieters werden nu zijn vijanden. SoroSuub huurde een aantal Bounty Hunters in om de Zabrak terug te halen met zijn gestolen voertuig, welke de naam Last Laugh had gekregen. Oorn bleef ze echter steeds ontkomen, en vulde zijn inkomsten aan met smokkel-klusjes. Hij wist echter dat het een kwestie van tijd was voor ze hem zouden pakken om hem terug te brengen.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki