Wikia

Yodapedia

Ophideraan

10.901pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ophideraan
Ophideraan.jpg
Astrografisch
Regio:

Colonies

Stelsel:

Ophideraan System

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Klimaat:

Droog

Terrein:

Woestijnen
Enorme waterputten

Maatschappelijk
Inheems:

Flying Ophideraan Serpent

Kolonisten:

Mensen

Bezienswaardig:

Great Well

Affiliatie:

Serpent Masters

Ophideraan was een planeet in de Colonies die een tijdlang werd geregeerd door de Serpent Masters totdat Luke Skywalker de bevolking bevrijdde.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Ophideraan lag in de Colonies ten Westen van de Rimma Trade Route. De planeet was bezaaid met woestijnen waarin leven te vinden was. De woestijnen waren echter vooral desolaat en bezaaid met wrakken van schepen die waren neergestort op de planeet.

Ophideraan bezat naast woestijnen ook enorme waterputten, waaronder de Great Well. Deze putten leken op de gaten op Utapau en helemaal op de bodem bevond zich water.

De Flying Ophideraan Serpents waren een vliegende levensvorm die zijn nest maakte in de waterputten.

GeschiedenisEdit

Ophideraan was het terrein van de Serpent Masters, een groep piraten en rovers. Hun leider, Tyrann, had een manier gevonden om de Flying Serpents erg mak en tembaar te maken. Door deze dieren konden de Serpent Masters snel grote afstanden overbruggen. De plaatselijke bevolking werd door hen als slaven gehouden op de bodem van de Great Well waar ze moesten werken.

Eén van deze werknemers, Tanith Shire, werkte op Fondor en moest schepen naar Ophideraan lokken zodat de Serpent Masters deze konden uit elkaar halen. Ze bracht echter ook Luke Skywalker, R2-D2 en C-3PO mee. Samen zouden ze een manier vinden om de Serpent Masters te verslaan en de bevolking van Ophideraan hun vrijheid terug te geven.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki