Wikia

Yodapedia

Oppo Rancisis

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Oppo Rancisis
Oppo Rancisis.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Thisspiasian

Geslacht:

Man

Lengte:

1,38 meter

Haarkleur:

Wit

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Geboren:

206 BBY

Thuiswereld:

Thisspias

Overleden:

19 BBY

Wapen:

Lightsaber (Groen)
Battle Meditation
Malacia

Affiliatie:

Jedi Order
Galactic Republic

Loopbaan als Jedi
Rang:

Jedi Master

Master:

Yaddle

Malacia.jpg

Oppo Rancisis voert Malacia uit

Rancisisdies.jpg

Oppo Rancisis sterft

Quote: "Did you not disobey me from time to time in your youth, Master Rancisis?"
-- Yoda

Oppo Rancisis was een Thisspiasian Jedi Master die zetelde in de Jedi High Council in de laatste jaren van de Galactic Republic.

BiografieEdit

De slangachtige Oppo Rancisis werd in 206 BBY geboren op Thisspias als de troonopvolger van de Blood Monarch op zijn thuisplaneet. Als kind werd Oppo echter naar de Jedi Temple gebracht waar hij zijn training als Jedi begon en later als Padawan van Yaddle zijn training voltooide. Rancisis bekwaamde zich in Malacia, een Force kracht die enorme misselijkheid en duizeligheid teweegbracht.

Toen Rancisis twintig was, werd zijn jongere zus vermoord op Thisspias door rebellen in de stad Ratamesh. Rancisis kreeg de titel van Blood Monarch aangeboden maar hij weigerde en verkoos om zijn leven als Jedi verder te zetten en om een instructeur van Malacia te worden.

Oppo Rancisis was niet alleen een Jedi Scholar, hij kon zich zeker en vast weren in ene gevecht waarin zijn lange staart werd gebruikt als een geducht wapen. Zijn sterkste wapen was zijn verregaande kwaliteiten met de Force kracht Battle Meditation. Daardoor was Rancisis een uitstekend militair strateeg die zijn troepen psychologisch kon aanvoeren. Na zijn aandeel in de Stark Hyperspace Wars werd Jedi Master Rancisis één van de leden in de Jedi High Council.

Toen Qui-Gon Jinn in 32 BBY Anakin Skywalker meebracht naar de Jedi Temple was Rancisis ook aanwezig. Rancisis was toen 174 jaar oud, een bijzonder hoge leeftijd voor een Thisspiasian. Net voor de Clone Wars leidde Oppo Rancisis vredesonderhandelingen tussen Kashyyyk en Trandosha.

Tijdens de Clone Wars fungeerde Oppo als één van de talloze Jedi High Generals. Mogelijk was hij aanwezig boven Geonosis in de Battle of Geonosis om via de Battle Meditation de troepen te leiden. Tijdens de Battle of Kamino gaf hij Obi-Wan Kenobi raad. Rancisis vroeg hulp aan de Blood Monarch van Thisspias om de Galactic Republic te helpen in de strijd tegen de CIS. Zoals de traditie dit voorschreef moest Rancisis eerst de Blood Monarch verslagen in een rechtstreeks duel. Nadat dit geschiedde, schonk Thisspias steun en troepen.

Oppo Rancisis was ook aanwezig toen er werd beslist om Anakin Skywalker de rang van Jedi Knight te geven, al was hij bewust van Anakins gekende koppigheid en eigen wil. Oppo was immers een aanhanger van de traditionele Jedi waarden en hij vond dat Skywalker te jong was om als Jedi Knight te fungeren.

In de Outer Rim Sieges leidde hij de Siege of Saleucami met Quinlan Vos als zijn secondant. In de vijf maanden durende strijd tegen de Morgukai clones van de CIS had Rancisis verschillende Jedi onder zijn leiding. Op het einde van de strijd planden de CIS een aanslag op Rancisis’ leven. Hij werd omsingeld door Anzati moordenaars maar hij versloeg hen allemaal. Hij had echter geen rekening gehouden met de Dark Jedi Sora Bulq die Rancisis vermoordde. Uiteindelijk redde Quinlan Vos’ dubbelzinnig plan de meubelen op Saleucami.

Oppo Rancisis’ lichaam werd verbrand en zijn plaats in de Jedi High Council werd ingenomen door Coleman Kcaj.

Achter de SchermenEdit

  • Jerome Blake speelde Oppo in ‘Episode I’ (en ‘Episode II’).
  • Oppo was gebaseerd op een tekening van een oude Chinese man.

VerschijningEdit

BronEdit

Oppo CW.jpg

Oppo Rancisis in Star Wars: Clone Wars

Around Wikia's network

Random Wiki