Wikia

Yodapedia

Orrimaarko

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Orrimaarko
Orrimaarko1.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Dressellian

Geslacht:

Man

Lengte:

1,80 meter
80 kilogram

Haarkleur:

Geen

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Dressel

Bijnaam:

Prune Face

Functie:

Alliance Special Forces Commander

Wapen:

Dressellian Projectile Rifle
Heavy Blaster Pistol
Thermal Detonator

Affiliatie:

Rebel Alliance

Orrimaarko was een Dressellian commando en Commander van een Alliance Special Forces unit die deelnam aan de Battle of Endor. Hij was makkelijk herkenbaar aan een ooglapje dat hij droeg over zijn linkeroog.

BiografieEdit

Orrimaarko.jpg

Orrimaarko

Vooraleer het Empire Dressel bezette, was Orrimaarko de Governor van Sreeharlo. Door de bezetting van zijn planeet raakte hij actief, zoals vele andere Dressellians, in de guerrilla op zijn planeet tegen de bezetting van het Galactic Empire. General Orrimaarko was de verzetsleider tegen het Galactic Empire met steun van Generals Panno en Neeralli.

De Bothans brachten Orrimaarko na verloop van tijd in contact met de Rebel Alliance en hij werd de eerste Dressellian die de leiding kreeg over een Alliance SpecForce unit. Ook Panno vervoegde hem naar de Rebel Alliance.

Orrimaarko maakte deel uit van het Endor Strike Team, maar het is niet geweten welke taak hij precies vervulde op Endor. Wat wel is geweten is dat hij na de Battle of Endor General Crix Madine contacteerde met een klacht waarin hij verklaarde dat hij de missie sneller had kunnen klaren dan General Han Solo.

Orrimaarko was Force Sensitive.

Achter de schermenEdit

  • Pablo Hidalgo verzon deze naam en noemde hem naar een vriend genaamd Orrin Marko. De naam Orrimaarko verscheen het eerst in Galaxy Guide 12.
  • In de jaren ’80 maakte Kenner een figuurtje van Orrimaarko, genaamd Prune Face. Veel fans dachten destijds dat deze alien te zien was in Jabba’s Palace.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki