Wikia

Yodapedia

Orto Plutonia

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Orto Plutonia
Orto Plutonia.jpg
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Sujimis Sector

Stelsel:

Pantoran System

Manen:

Pantora

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Koud

Terrein:

Sneeuwvelden
Rotsformaties
Canyons

Oppervlaktewater:

Ja (bevroren)

Maatschappelijk
Inheems:

Narglatch

Kolonisten:

Talz

Taal:

Talz

Bezienswaardig:

Glid Station
Southern Canyon

Affiliatie:

Pantoran Assembly

Southern Canyon.jpg

Southern Canyon

Orto Plutonia was een sneeuwplaneet die bewoond werd door een kolonie van Talz.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Orto Plutonia was een afgelegen planeet in de Outer Rim niet ver van het Alzoc System. Orto Plutonia was een planeet bedekt met een dikke sneeuwlaag. Het was er bijgevolg erg koud. De planeet had talloze rotsformaties en canyons maar ook eindeloze sneeuwvlakten.

Eén van de levensvormen op Orto Plutonia was de Narglatch, een alfapredator die ook op Naboo voorkwam. Orto Plutonia had één maan, genaamd Pantora. De Pantorans claimden echter dat Orto Plutonia eigendom van hen was als een protectoraat.

Cultuur & GeschiedenisEdit

Een groep Talz waren op Orto Plutonia beland en in hun dagelijkse leven gebruikten ze de Narglatches als rijdier. Deze Talz, onder leiding van Thi-Sen, waren minder vredelievend als hun soortgenoten op het nabijgelegen Alzoc III maar wilden enkel met rust gelaten worden.

De Pantorans claimden eigendom op de planeet maar waren niet op de hoogte van de Talz aanwezigheid. Eerder had Chi Cho gevraagd dat de Republic een basis zou opstarten om de Pantorans te beschermen tegen een CIS invasie. In 22 BBY verdween een groep Cold Assault Clone Troopers op Orto Plutonia op Glid Station. Toen Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi dit kamen uitpluizen, ontdekten ze dat de Talz de Clones had uitgemoord. De Talz probeerden echter hun territorium te verdedigen tegen indringers.

De Republic stuurde een task force om dit te onderzoeken onder leiding van Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi. De Jedi en Senator Riyo Chuchi waren voorstanders van een vreedzame oplossing maar Chairman Chi Cho wou de Talz verslagen in een conflict. Tijdens de Battle of Orto Plutonia werd Cho dodelijk gewond. De Talz en de Pantorans sloten daarna vrede waardoor de Talz als de beschermers van Orto Plutonia fungeerden.

Achter de SchermenEdit

  • Inspiraties voor deze planeet waren de concepttekeningen van Ralph McQuarrie en westerns waarbij postkoetsen werden overvallen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki