Wikia

Yodapedia

Ortugg

11.134pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ortugg
Ortugg.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Gamorrean

Geslacht:

Man

Lengte:

1,70 meter

Biografie
Thuiswereld:

Gamorr

Overleden:

4 ABY ?

Functie:

Captain van de Gamorreans in Jabba’s Palace

Wapen:

Clan Groogrun Vibro-Ax

Affiliatie:

Jabba the Hutt

Relaties
Partner:

Venorra

Kinderen:

Ja

Ortugg was de aanvoerder van de Gamorreans die rond 4 ABY in dienst waren van Jabba the Hutt.

BiografieEdit

Ortugg was één van de twaalf Gamorreans die deelnam aan de test om voor Jabba the Hutt te mogen werken. Jabba nam de Gamorreans echter beet en stelde voor om hen te blinddoeken naar een traditioneel Hutt gewoonte. De Gamorreans wisten niet beter en moesten blind vechten tegen Jabbas Skiff Guards die de plaats van hun meester innamen. Eén Gamorrean bood stevig weerstand en werd de leider van de negen resterende Gamorreans.

Jabba promoveerde Ortugg tot leider van de Gamorreans en samen met Rogua moest Ortugg regelmatig de poort van Jabba’s Palace bewaken. Ortugg moest ook Tessek in de gaten houden van wie Jabba vermoedde dat hij iets achter zijn rug uitvoerde. Ortugg had al een conflict gehad maar de Quarren was slim genoeg om dit niet te laten escaleren. Ortugg was ook één van de bendeleden die de Rancor ontdekte in de Dune Sea en hielp om hem naar Jabba’s Palace te brengen.

In een communicatie naar Gamorr, gericht naar Venorra de mogelijke echtgenote van Ortugg, liet hij weten dat hij het naar zijn zin had in Jabba’s Palace. Ortugg liet verstaan dat hij trots was dat Jabba hem tot leider had uitgeroepen. Ortugg besefte echter niet dat Jabba hem de rotste klusjes deed doen en hem nauwelijks uitbetaalde.

In 4 ABY bewaakte Ortugg samen met Rogua de poort van Jabba’s Palace toen R2-D2 en C-3PO aankwamen en later ook bij de komst van Luke Skywalker. Luke schakelde Ortugg tijdelijk uit met een Force Choke maar deze had geen verdere gevolgen. Als wapen gebruikte Ortugg een Clan Groogrun Vibro-Ax. In zijn vrije tijd hield Ortugg Morrts bij.

Ortugg ging mee naar de Great Pit of Carkoon en keerde nooit meer terug naar Jabba's Palace. Was hij één van de Gamorreans die sneuvelde in de Battle of Carkoon.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki