Wikia

Yodapedia

Otoga-222 Maintenance Droid

10.899pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Otoga-222 Maintenance Droid
Otoga.jpg
Product
Model:

Otoga Maintenance Droid

Klasse:

Klasse 5

Fabrikant:

Veril Line Systems

Specificaties
Hoogte:

1,33 meter

Functies
Taken:

Onderhoud, arbeid

Nunaball.jpg

Nuna-Ball: Otoga Droids tegen de RIC Droids

Quote: "I’ve already got your next Droid right here. Why else do you think I sell Otogas?"
-- Honest Blim

De Otoga Maintenance Droid was een Klasse 5 Droid die zich makkelijk kon aanpassen aan allerlei soorten arbeid.

UitzichtEdit

De Otoga werd gemaakt door Veril Line Systems en was 1,33 meter hoog. Het waren kleine en smalle droids die weinig plaats innamen. Hun lichaam verscheen in talloze kleuren. Oudere modellen konden soms zelfs ledematen van andere Droids bevatten. De Droids bewogen zich voort door twee dunne benen en hadden twee armen met eenvoudige grijparmen. Hun hoofd was klein met twee mini Photoreceptors helemaal bovenaan. Achteraan de rug kon de Otoga van bij elke krachtbron nieuwe energie ontvangen.

Ondanks het kleine hoofd was de Otoga geen domme Droid. De Vocabulator kon de meeste talen uitspreken en tijdens conversaties leek de Otoga-222 het enthousiasme te bezitten van een kind.

Talloze modellen van Otoga Droids werden geproduceerd waarvan de Otoga-222 het meest populaire model was.

Taken & GeschiedenisEdit

De Otoga Droids werden door Veril Line Systems eeuwen voor de Battle of Yavin geïntroduceerd. Oorspronkelijk was bedoeld voor herstellingen en onderhoud maar door de flexibele gedragsmatrix van de Otoga-222 bleken de Droids voor veel meer in staat te zijn.

Door zijn enthousiasme en kinderlijk gedrag, promootte Veril Line Systems de Otoga ook bij gezinnen die nood hadden aan een huishoudhulp. Naast de grootste doelgroep van de mecaniciens, werd er nog een 3de groep gevonden: kinderen. Rijke ouders kochten een Otoga als speelkameraad na reclame op het Holovee.

De kinderen groeiden echter en de huishoudens evolueerden waardoor de Otoga zijn functie op den duur verloor. Vele Otoga Droids konden aan de slag in ruwere omgevingen. Andere modellen trokken Repulsorlift Rickshaws of werkten in ruimtehavens.

Een ander gebruik voor de Otoga werd gevonden in het Podracen waar ze als Pit Droids werden gebruikt. De tragere Otoga Droids konden niet op tegen de kwieke DUM-Series Pit Droid maar sommige racers zoals Ody Mandrell verkozen de standvastige hand en het gestructureerd denken van een Otoga.

In het Nuna-Ball werd Veril Line Systems vertegenwoordigd door Otoga Droids. De Droids versloegen onder andere het ASP-Series Utility Droid met 76-59. Ook de PK-Series Worker Droids werden verslagen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki