Wikia

Yodapedia

Outer Rim Sieges

11.153pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Battle of Utapau1.jpg

Battle of Utapau

Bal'demnic.jpg

Battle of Bal’demnic

Mygeeto1.jpg

Battle of Mygeeto

Quote: "I don't think they would have ever brought us back from the Outer Rim Sieges."
-- Anakin Skywalker

De Outer Rim Sieges waren een reeks veldslagen in de laatste zes maanden van de Clone Wars die werden beslecht in bastions van de CIS op planeten in de Outer Rim.

GeschiedenisEdit

Nadat de Galactic Republic de CIS had verslagen in belangrijke veldslagen zoals de Battle of Duro, trok de CIS zich terug uit de Core Worlds en de Colonies. Onder leiding van Grievous beschermden ze hun bolweken in de Slice en andere sterk beschermde bolwerken van de CIS zoals Xagobah en Boz Pity.

Palpatine gaf de opdracht om de CIS daar te bekampen om hen zodoende aan de bron van hun mogelijkheden aan te vallen. Verschillende thuisplaneten van fracties uit de CIS werden ook belegerd zoals Saleucami, Mygeeto en Felucia die het Triad of Evil vormden. Talloze schepen, Clone Troopers én Jedi werden naar de verst gelegen fronten gestuurd. Veel gewaardeerde Jedi als Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi, Ki-Adi-Mundi, Aayla Secura en Stass Allie vochten mee in de Outer Rim Sieges.

Eigenlijk was dit effectief de bedoeling van Palpatine zodat Grievous Coruscant zou kunnen naderen en de planeet aanvallen. De talloze Jedi zouden dan vastzitten in hun eigen gevecht en nooit op tijd kunnen bijspringen te Coruscant.

Het plan van Palpatine werkte. De Battle of Coruscant vond plaats waardoor Dooku stierf. Dit zorgde ervoor dat Anakin Skywalker nog dichter bij Palpatine kwam te staan. Toen hij later Order 66 doorgaf aan de Clone Commanders wierp het plan nog een ander groot voordeel af. Alle Jedi waren verspreid in het universum en konden onvoldoende weerstand bieden tegen de overmacht van Clone Troopers die hen vergezelde.

Palpatine en Darth Vader maakten een einde aan de Clone Wars en meteen ook aan de Outer Rim Sieges.

Veldslagen uit de Outer Rim SiegesEdit

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki