Wikia

Yodapedia

Ozzik Sturn

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ozzik Sturn
Ozzik Sturn.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Donker bruin

Biografie
Overleden:

2 BBY

Titel/Rang:

Captain

Functie:

Imperial Army Officer

Vervoer:

AT-KT

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "I'm surprised they gave him another command post after that nasty business on Malastare."
-- PROXY

Ozzik Sturn was een Imperial Captain die in 2 BBY op Kashyyyk gelegen was.

BiografieEdit

Ozzik Sturn was een wrede en gevaarlijke Officer die dacht dat hij een voortreffelijk jager was. Sturn was afkomstig uit een welgestelde familie en gebruikte zijn connecties om te worden geplaatst op planeten waar hij op groot wild kon jagen. Tijdens Order 66 hoopte hij om op Jedi te mogen jagen maar Sturn werd naar Malastare overgeplaatst waar hij als magistraat werd gepositioneerd. Nadat Sturn het beu werd om op dieren te jagen, nam hij Gran en Dug gevangen die hij losliet in zijn privé-domein om er op te jagen. Al snel leidde dit tot opstanden van de plaatselijke bewoners. Ondanks deze ‘vreemde’ praktijken werd Sturn dus toch in dienst gehouden en overgeplaatst naar Kashyyyk waar hij zijn passie nog meer kon beoefenen.

Sturn werd toegewezen op Kashyyyk om de Wookiees te bewaken en om de bouw van de Kashyyyk Skyhook te overzien, alsook het vervoer van Wookiee slaven. Sturn genoot ervan om de Wookiees te domineren en te bevelen. Dankzij zijn wreedheid en sadisme werd Sturn een veelbelovende Imperial Officer in het Galactic Empire. Sturn droeg een Wookiee huid over zijn wit uniform als voorbeeld om te laten zien wat er gebeurde wanneer men hem niet gehoorzaamde.

Sturns privévertrek was bezaaid met tal van trofeeën. Van jachtpartijen had Sturn hoofden overgehouden van een Reek, een Acklay, een Nexu, een Wampa, en Tauntauns. Hij had ook een hoofd van een Krayt Dragon en een Gorax. Hij had ook een Gungan die in Carbonite was ingevroren.

GeschiedenisEdit

In 2 BBY hield Sturn Leia Organa officieus gegijzeld op Kashyyyk om Bail Organa bloot te stellen als een verrader. Galen Marek kwam Leia echter bevrijden en doodde Sturn in een gevecht met zijn AT-KT.

BronEdit

Sjabloon:FA

Around Wikia's network

Random Wiki