Wikia

Yodapedia

P2 Astromech Droid

10.828pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

P2 Astromech Droid
P2 Astromech Droid.jpg
Product
Model:

P2 Series Astromech Droid

Klasse:

Klasse 2

Ontwerp:

Industrial Automaton

Fabrikant:

Industrial Automaton

Prijs:

3.000 tot 4.200 Credits (tweedehands)

Specificaties
Hoogte:

2,20 tot 2,30 meter

Uitrusting:

Astrogation Buffer
Circular Saw
Arc Welder
Fire Extinguisher
Holoprojector
Holorecorder

Functies
Taken:

Navigatie
Communiceren met computers
Herstellen

Affiliatie:

Galactic Republic

P2 Black Ice.jpg

P2 aan het werk

De P2 Astromech Droid was een soort prototype waaruit uiteindelijk de succesvolle R Series zou ontstaan.

UitzichtEdit

De P2 was eigenlijk een enorme Astromech Droid van 2,30 meter groot. Eigenlijk leek de Droid op een uitvergrote R2 Astromech Droid met drie poten met wielen en een koepel als hoofd die 360° kon draaien. De P2 had wel een niet intrekbare klauw op zijn koepel staan. De P2 had ook geen Vocabulator waardoor de Droid communiceerde door middel van een scherm op de koepel.

FunctiesEdit

Ondanks het gebrek aan een Vocabulator toonde de P2 zich telkens opgewekt, een trend die werd voortgezet in de R2 Units. Hoewel de P2 ongeveer dezelfde functies uitvoerde dan de latere Astromechs, was de Droid nog niet zo goed afgesteld en was het helemaal niet zo beweeglijk. Bovendien toonde de Droid zich lang niet erg intelligent. De Droids deden eenvoudige reparaties met enkele van hun werktuigen en in grote vrachtschepen namen ze de onderhoud voor hun rekening. De P2 was uitgerust met een Intellex II Internal Computer.

GeschiedenisEdit

De P2 was de eerste poging van Industrial Automaton om de Astromech Droids te lanceren. De P2 werd verkocht aan de Republic om te fungeren in handelsschepen.

Op de avond dat IA de P2 ging afwerken – de P2 was eigenlijk nog een soort prototype – brak een gerechtszaak los in verband met schendingen van copyright. Dit zorgde voor negatieve publiciteit waardoor heel het proces werd vertraagd. Voormalige werknemers van Industrial Intellect beschuldigden IA ervan om hun systemen te hebben gebruikt om de P2 te maken. De productie werd gedurende verschillende tientallen jaren stilgelegd en Industrial Automaton verloor enorm veel kapitaal door het uitstellen van het proces. Het proces werd uiteindelijk zelfs afgelast toen Industrial Intellect bedacht dat het wel eens meer een gevaar zou kunnen opleveren voor bedrijfsgeheimen dan dat het hen goed zou doen.

IA bracht het prototype P2 toch uit en ondanks de gebreken van de Droid en de barslechte reclame door het proces, kreeg de P2 goede reacties van de gebruikers. IA besliste om de serie uiteindelijk te herwerken met de R1 Astromech Droid.

Achter de SchermenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki