Wikia

PAC Platoon Attack Craft
PAC
Product
Model:

Platoon Attack Craft Troop Carrier

Prijs:

37.000 [Credits]]

Specificaties
Afmeting:

26,00 meter

Snelheid:

50 km/h

Bemanning:

2

Passagiers:

112 B1 Battle Droids

Vracht:

4 ton

Affiliaties
Affiliatie:

Trade Federation
CIS

Kash PAC

PAC op Kashyyyk

Het Platoon Attack Craft Troop Carrier (PAC) – ook wel bekend als MTT Troop Carrier of Trade Federation Troop Carrier – was een eenvoudig transportmiddel dat op land werd gebruikt door de Trade Federation.

UitzichtEdit

Het PAC was eigenlijk een Repulsor Sled gekoppeld aan een MTT Droid rek. Deze opbergrekken konden 112 B1 Battle Droids stockeren om hen tijdens een gevecht uit te laden en te activeren via het Droid Control Signal. De Repulsor Sleds waren gewone civiele modellen die werden bestuurd door twee Pilot Battle Droids. Het had één groot licht aan de linkerkant.

GebruikEdit

Deze snelle en lichte transports werden gebruikt om troepen bijstand te verlenen met extra B1 Battle Droids. Ze waren sneller en beweeglijker dan de logge maar krachtige MTTs. Een PAC was wel niet gewapend dus kon alleen op zijn snelheid rekenen.

De Trade Federation zette deze voertuigen in tijdens de Invasion of Naboo bij het veroveren van steden zoals Theed. Tijdens de Clone Wars waren deze modellen nog steeds actief zoals bleek in de Battle of Kashyyyk waar PAC’s achter de eerste linie van CIS voertuigen zorgden voor ondersteuning van extra troepen.

Achter de SchermenEdit

  • De naam PAC is zelden gebruikt maar verschijnt in de Official Star Wars Fact Files.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki