Wikia

Yodapedia

PD-28

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
PD-28
PD-28.jpg
Specificaties
Kleur:

Grijs
Blauw

Programmering:

Mannelijk

Lengte:

+/- 0,80 meter

Biografie
Eigenaar:

Dr.Raygar

Quote: "My first master always told me to help others, and they'll help you someday."
-- PD-28

PD-28 was een kleine Droid van Dr.Raygar die echter bevriend raakte met de Ewoks en hen hielp om de Sunstar terug in handen te krijgen.

BiografieEdit

PD-28 was een kleine Droid die in Basic praatte maar ook andere talen machtig was. Nochtans leek hij meer op een Astromech Droid dan op een Protocol Droid.

PD-28 was vroeger eigendom van een vriendelijke meester die hem vooral opdracht gaf om altijd vriendelijk te zijn en vriendschap te geven. Op een dag werd PD-28 meegenomen door het Empire en werd hij eigendom van Dr.Raygar. Raygar gaf PD-28 alles bijhalve vriendschap maar gaf de Droid geen Memory Wipe zodat PD-28 nog steeds geloofde in de goede inborst van personen.

Toen Raygar in 3 ABY Endor bezocht op zoek naar de Sunstar bracht PD-28 de gevangen genomen Ewoks eten. PD-28 werd meteen aangetrokken door de Ewoks die vriendelijk tegen hem waren, in tegenstelling tot iedereen in de entourage van Raygar. PD-28 hielp de Ewoks ontsnappen met een Shuttle Pod.

De Ewoks kwamen echter de laat om de diefstal van de Sunstar te voorkomen en dus zetten ze de achtervolging in die hen in de Imperial-class Star Destroyer van Admiral Kazz bracht. Kazz ontdekte PD-28 en gaf het bevel om hem te laten omsmelten tot schroot. Wicket en Kneesaa volgden PD-28 echter en konden hem redden van de schroothoop.

Later zette PD-28 de Ewoks veilig met de Sunstar af in Bright Tree Village en ging de Droid op zoek naar zijn eerste meester.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki