Wikia

Yodapedia

PK Worker Droid

10.973pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
PK Worker Droid
PK.jpg
Product
Model:

PK Worker Droid

Klasse:

Klasse 5

Fabrikant:

Cybot Galactica

Prijs:

1.000 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,46 meter

Functies
Taken:

Arbeid

Affiliatie:

Trade Federation
Galactic Republic

PK Worker Droids waren kleine, goedkope en veelzijdige labor Droids gemaakt door Cybot Galactica.

Bouw & UitzichtEdit

Cybot Galactica bouwde met de PK-series een uitstekende en veelzijdige werkkracht. De PK was slechts 1,46 meter groot maar hierdoor waren de Droids makkelijk opbergbaar of te vervoeren. De PK had erg sterke batterijen zodat de Droid lange tijd kon opereren zonder te moeten opgeladen worden. Het frame van de PK was in staat om de Droid te doen werken in de meest extreme temperaturen en klimaten.

De PK zag er vrij rudimentair uit en was niet tot in de details afgewerkt. Ze hadden matige sensors en één enkele Photoreceptor die wel 360° kon draaien. Hun handen hadden elk drie grijpvingers. De PK was geen spraakwaterval en beperkte zijn woordenschat meestal tot de woorden ‘ja’ en ‘neen’.

Bepaalde onderdelen van de PK-series werden opnieuw gebruikt voor andere Droids zoals de SP-4 Analysis Droid en de R-PK Surveillance Droid.

TakenEdit

Een PK Unit was geschikt om alle soorten van arbeid te verrichten zoals het organiseren van voorraden, kuisen in kantoren en vracht inventariseren. Zo konden zowel opereren in hoogovens, in gevaarlijke reactors en in het vacuüm van de ruimte. Dit konden zij voor elkaar krijgen zonder al te veel supervisie. Toch was het aan te raden om duidelijk en traag te praten wanneer een opdracht aan een PK werd gegeven. PK Units waren ingeprint om hun eigen tekortkomingen niet te verbergen, vandaar dat PK Units zich vaak overdreven excuseerden.

PK-series Droids waren ook gebouwd om te communiceren met andere Droids. Toch werden PK Units vaak beschouwd als simpele werkkrachten en waren ze vaak jaloers op de betere geplaatste Droids zoals Protocol Droids.

GeschiedenisEdit

PK Saak'ak.jpg

PK Units aan boord van de Saak'ak

De PK was rond de Invasion of Naboo al enkele eeuwen in gebruik en verkocht relatief goed als tegenhanger van de populaire ASP-Series Utility Droid. Het was de Trade Federation die massaal de PK Droids begon op te kopen die op Telti werden gemaakt. Deze aankoop was te verklaren omdat de PK Units de Battle Droids die de Trade Federation aan het opkopen was, moesten onderhouden en herstellen.

Galactic Republic agent Vyn Narcassan had echter een idee om te infiltreren in het Trade Federation Directorate. Hij overtuigde de directieraad van Cybot Galactica om 1 op de 400 PK Units uit te rusten met spionageapparatuur. Zo konden zij passief gesprekken volgen en opnemen. Deze apparatuur was quasi niet traceerbaar en vernietigde zichzelf in het geval dat er problemen werden vastgesteld. Agenten van de Galactic Republic, die zich uitgaven als techniekers van Cybot Galactica, stuurden deze informatie door naar Coruscant tijdens routinebezoeken aan de Trade Federation.

Het plan van Narcassan werkte echter te laat om de Invasion of Naboo in werking te stellen. Na de Battle of Grassy Plains op Naboo werden PK Droids ingezet om de kapotte B1 Battle Droids te verzamelen. Tijdens de Separatist Crisis stuurde de Trade Federation 45.000 extra PK Droids naar Malastare om Port Pixelito Authority te helpen bij het opsporen van sabotage die onder andere het leven kostte aan Senator Aks Moe.

De ‘besmette’ Droids stuurden bij mondjesmaat informatie door en tijdens de Clone Wars waren er minder en minder PK Units in dienst van de CIS.

Uiteraard maakte de Galactic Republic ook gebruik van de PK Units bijvoorbeeld om te fungeren als arbeiders op de grote landingsplaatsen op Coruscant. Naar voorbeeld van het plan van Narcassan, zou het ISB later hetzelde plan in werking stellen met de RA-7 Protocol Droids.

Achter de SchermenEdit

  • Een humoristische scène met twee droids, waaronder PK-4 werd geschreven voor ‘TPM’ maar nooit gefilmd.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki