Wikia

Yodapedia

PLX-1 Portable Missile Launcher

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

PLX-1 Portable Missile Launcher
PLX-1 Launcher.jpg
Product
Model:

PLX-1 Portable Missile Launcher

Type:

Missile Launcher

Fabrikant:

MerrSonn Munitions

Specificaties
Capaciteit:

2 raketten

Affiliaties
Gebruikers:

Galactic Republic
Galactic Empire

PLX-1 Portable Missle Launcher.jpg

PLX-1 op de maan van Rugosa

De PLX-1 Portable Missile Launcher was een model Missile Launcher dat werd gebruikt door infanterie.

Uitzicht & GebruikEdit

De PLX-1 werd gedragen door een infanteriesoldaat en op de schouder gelegd tijdens het vuren. Het kon ‘domme’ raketten afvuren maar hen ook programmeren en een ‘slimme’ raket afvuren.

De PLX-1 was een raketwerper die al snel uitgroeide tot het standaardwapen voor snelle, krachtige resultaten. De PLX-1 debuteerde tijdens de Clone Wars en was bijvoorbeeld in staat om voertuigen zoals een AAT te vernietigen. De PLX-1 bevatte slechts twee raketten en moest daarna herladen worden.

De keuze van een geleide raket werd bepaald door de gebruiker. De twee modes waren EPR waardoor de raket zocht naar warmte-uitlaten van voertuigen en GAM die eerder afging op het uiterlijk van de voertuigen die overeenstemden met de gegevens uit de databanken. Een GAM raket kon zelfs tot 40 kilometer een achtervolging inzetten.

Tijdens de Galactic Civil War vonden ook andere Missile Launchers, zoals de PLX-2 Portable Missile Launcher hun weg naar de markt.

GeschiedenisEdit

De Muunilinst 10 waren bewapend met een PLX-1 Missile Launcher, net als Jek die dit wapen als één van zijn favorieten beschouwde.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki