Wikia

Yodapedia

PX-4 Mobile Command Base

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
PX-4 Mobile Command Base
PX-4.jpg
Product
Model:

PX-4 Mobile Command Base

Klasse:

Grondvoertuigen

Fabrikant:

Nen-Carvon

Prijs:

300.000 Credits – geschatte waarde

Specificaties
Afmeting:

22 meter

Snelheid:

200 km/h

Bemanning:

3

Passagiers:

7

Vracht:

1 ton

Voorraad:

1 week

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire

PX-4 IS.jpg

PX-4 Mobile Command Base

De PX-4 Mobile Command Base was een grondvoertuig dat werd gebruikt door het Galactic Empire.

UitzichtEdit

De PX-4 was een voertuig dat zich voortbewoog met rupswielen. Vooraan bevond zich de cockpit terwijl de rest van het voertuig volgepropt was met allerlei Sensors en computerapparatuur. Op de cockpit bevond zich een Heavy Laser Cannon. De PX-4 werd bestuurd door drie personen en kon zo’n zeven passagiers vervoeren.

TakenEdit

De PX-4 was een erg gespecialiseerd voertuig dat door bevelhebbers werd gebruikt tijdens veldslagen. Een PX-4 was eigenlijk een bewegend tactisch centrum tijdens gevechten. Het interieur was volgestouwd met computersystemen, computerzenders en Holoprojectors die de veldslag weergaven. Al deze apparatuur waren voldoende voor de opperbevelhebbers om de troepen tactische richtlijnen tijdens het gevecht te geven. Het voordeel was dat de PX-4 relatief dichtbij de veldslag zelf kon opereren en snel bevelen kon overbrengen.

De PX-4 was niet ontworpen om zelf deel te nemen aan deze conflicten maar het werd beschermd door een heel dik pantser van een halve meter, door afwerende schilden en door een Heavy Laser Cannon. Normaal gezien werd een PX-4 voldoende ver van de oorlogszone gehouden waardoor men op een veilige afstand de situatie kon bekijken.

Op sommige gewelddadige planeten gebruiken hoge Imperials de PX-4 als vervoersmiddel. Sommige Imperials verplaatsten zich zelfs niet langer zonder gebruik te maken van de PX-4 en nog erger was het gesteld met de Officers die van de PX-4 hun vaste verblijfplaats hadden gemaakt.

PX-4 voertuigen werden ofwel door LAAT/c Gunships of door Sentinel-class Landing Craft gedropt.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki