Wikia

Hold-Out Blaster

Q2 Hold-Out Blaster

Een Hold-Out Blaster (of een Palmblaster) was een erg kleine Blaster.

GebruikEdit

Een Hold-Out Blaster was een Blaster die eigenlijk maar kon gebruikt worden om een handvol schoten af te vuren of zelfs minder. Het was een wapen dat te gebruiken was voor noodgevallen en dat daarna kon worden weggegooid.

Hold-Out Blasters waren erg klein en konden in zakken, tassen of andere kleine plaatsen worden verborgen. Daarom waren deze wapens op de meeste planeten illegaal. De Hold-Out Blaster was ook een perfecte back-up voor situaties waarin de gebruiker zijn belangrijkste wapen niet kon gebruiken.

Deze wapens werden voornamelijk gebruikt door personen die zich wilden beschermen, maar waarvan niemand mocht weten dat ze een wapen droegen. Dit was bijvoorbeeld het geval voor diplomaten, politici, zakenlui en smokkelaars.

Hold-Out Blasters gebruikten geen powerpacks, maar energiecellen die zo’n zestal schoten konden afvuren. Sommige modellen konden zelf opnieuw opladen.

Een belangrijk moment waarin een Hold-Out Blaster een cruciale rol speelde, was toen Queen Amidala en Captain Panaka in 32 BBY Nute Gunray konden overmeesteren dankzij verborgen Q2 Hold-Out Blasters in de Throne Room van het Theed Royal Palace.

Bekende modellenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen