Wikia

Yodapedia

Palo Torshan

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Palo Torshan
Palo Torshan.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Titel/Rang:

Major

Functie:

Coördinator van Echo Base Security

Affiliatie:

Rebel Alliance

Palo Torshan was een Major in de Rebel Alliance die diende op de Echo Base.

BiografieEdit

Major Torshan diende op Yavin 4 onder Jan Dodonna en was aanwezig tijdens de besprekingen van de tactiek die werd gebruikt in de Battle of Yavin. Drie jaar later werd Torshan naar Hoth gestuurd waar hij in de Echo Base fungeerde als de coördinator van de veiligheid. Torshan ontwikkelde ook verschillende counterintelligence maatregelen voor de Rebel Alliance. Palo Torshan had een affiniteit om de Force te voelen.

Omdat het Galactic Empire vaak Espionage Droids ombouwde als 3PO Protocol Droids, stelde Torshan voor om R-3PO de taak te geven om deze spionnen van het Empire te ontmaskeren. Torshan wou ook niet dat R-3PO werd herspoten in een meer normale kleur of dat hij een Memory Wipe kreeg zodat zijn gedragingen zouden normaliseren. Indien R-3PO zichzelf bleef, zou hij nog minder opvallen als contraspionage wapen. De zet van Torshan bleek een succes te zijn want R-3PO slaagde om verschillende infiltraties te verhinderen op de Echo Base en later in de Rebel Alliance als een deel van High Command.

Toen Han Solo op zoek was naar Luke Skywalker hielp Torshan om een Tauntaun te bedwingen na een Wampa aanval op de Echo Base.

VerschijningEdit

BronEdit

Palo Torshan1.jpg

Torshan helpt de Tauntaun

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki