Wikia

Palpatine's Apartment
Palpatine Apartment
Informatie
Locatie:

Coruscant
500 Republica

Eigenaar:

Palpatine

Palpatine Apartment 1

Palpatine’s privéappartement

Palpatine’s Apartments waren een privé-vertrek van Palpatine op Coruscant in 500 Republica.

Structuur & LiggingEdit

Palpatine’s appartementen in 500 Republica bevonden zich in één van de torens van het gebouw. In plaats van zich laten mee te slepen door de rijkdom van andere Senators hield Palpatine het op een normaal vertrek in plaats van een vierde van de toren in te palmen.

Het appartement was ingericht in Palpatine’s klassieke rode kleur. Van zijn thuisplaneet Naboo was er zo goed als niets aanwezig in het appartement.

Palpatine ontving zelden gasten in zijn vertrek dat voorzien was van een kleine ontvangstruimte die uitkwam bij de Turbolifts. De Royal Suite bevond zich slechts op enkele passen afstand maar Palpatine’s echte privé-vertrek bevond zich steeds achter slot en grendel.

De Royal Suite bestond uit een grote lounge die gelijkliep met de kromming van het gebouw. In de lounge was een groot Transparisteel venster aanwezig met minstens één balkon aan de buitenzijde van het appartement. De lounge was gemeubeld met zetels, stoelen en tafels. Zoals de meeste Senators had Palpatine deze lounge ook gebruikt als verzamelplaats voor al zijn relatiegeschenken. De meeste geschenken schonk Palpatine weg aan goede doelen en de echte waardevolle dingen bewaarde hij in zijn privé-kamer. Sommige voorwerpen liet hij echter in de lounge staan, waarvan hij naar verluit sterkte en concentratie putte. Zo hield Palpatine onder andere een Gran Wind Drum, Prehistoric Triffian en Mon Calamari Pearls.

In de buurt van de lounge was er ook een kamer die Amidala en haar Handmaidens mochten gebruiken om van garderobe te verwisselen om zich klaar te maken voor de zitting van de Galactic Senate.

GeschiedenisEdit

Het was in dit appartement dat Palpatine de situatie van Naboo besprak tijdens de Invasion of Naboo in 32 BBY. Ook Captain Panaka en enkele Handmaidens mochten de lounge betreden. Anakin Skywalker en Jar Jar Binks moesten buiten wachten totdat de besprekingen waren afgelopen.

Hoewel Palpatine als Supreme Chancellor nog een ander vertrek ter beschikking kreeg, behield hij zijn appartement in 500 Republica. Het was in dit vertrek dat Grievous tijdens de Battle of Coruscant Palpatine voor het eerst ontvoerde. Kort daarna werd hij tijdelijk gered door Shaak Ti en Stass Allie.

Het gesprek dat Darth Maul met Darth Sidious voerde na de verdwijning van Amidala vond vermoedelijk ook plaats op het balkon van het appartement. Het uitzicht en de decoratie van het appartement beïnvloedde de Chancellor’s Suite en het privé-vertrek van Palpatine op de Death Star II.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki