Wikia

Yodapedia

Panna Prime

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Panna Prime
Panna.jpg
Astrografisch
Planeet:

Panna

Regio:

Outer Rim Territories

Sector:

Cronese Mandate

Stelsel:

Panna System

Fysisch
Terrein:

Modder
Steden
Vuilnis

Maatschappelijk
Inheems:

Ichthyodont

Kolonisten:

Mens
Dianoga
Andere soorten

Valuta:

Credits

Bezienswaardig:

Panna City

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "This is Y-4 to base. He's heading straight for a moon in the Panna System."
-- Luke Skywalker

Panna Prime - ook wel bekend als mud moon of Panna - was de belangrijkste maan in het Panna System. Het werd door Luke Skywalker bezocht in 0 BBY om Han Solo en Chewbacca te redden.

GeschiedenisEdit

Deze maan was roze van uitzicht en bevond zich in de nabijheid van tal van andere planeten of manen. Het oppervlak was bedekt met een modderachtige substantie die roodroze van kleur was. De maan was in elk geval onder controle van het Galactic Empire aangezien Stormtroopers er patrouilleerden. Er leefden verschillende autochtone levensvormen zoals de Ichthyodont en geïmporteerde soorten zoals de Dianoga.

Panna City.jpg

Uitzicht van de stad op Panna

Er was minstens één grote stad op deze maan, genaamd Panna City, die zich op een plateau bevond en onder een enorme koepel stak die eruitzag als een opgeblazen ballon. In die stad leefden talloze soorten in de verschillende verdiepingen die de stad kende.

In 0 BBY landde Luke Skywalker op Panna Prime om Han Solo te helpen die was aangetast door het Imperial Sleeping Virus. Boba Fett deed zich voor als een vriend en probeerde Luke de locatie van de geheime basis van de Rebel Alliance te doen verklappen. Dat mislukte echter.

Achter de schermenEdit

  • Deze maan wordt in bronnen vaakomschreven als ‘a moon in the Panna System’.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki