Wikia

Yodapedia

Paxi Sylo

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Paxi Sylo
Paxi Sylo.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Geboren:

31 BBY

Thuiswereld:

Dantooine

Relaties
Vader:

Griggen Sylo

Moeder:

Tashna Sylo

Battle of Dantooine.jpg

Paxi Sylo ziet de Battle of Dantooine

Paxi Sylo was een jongen van negen jaar die getuige was van de Battle of Dantooine tijdens de Clone Wars.

BiografieEdit

Paxi Sylo werd in 31 BBY geboren op Dantooine als jongste kind van Griggen en Tashna Sylo. De Sylo familie runde als tien generaties lang een boerderij op Dantooine. De familie verkocht Tritacale en Yot Beans om rond te komen en hun zeven kinderen op te voeden.

Paxi was het jongste kind en een dagdromer. In alle stilte zat hij soms avontuurlijk geïnspireerde tekeningen te maken op een Datapad of op een Flimisplast. Paxi hoorde de verhalen van de Jedi die in de Clone Wars betrokken raakten maar besefte dat Dantooine te ver verwijderd was en te weinig voorstelde om daarin betrokken te raken.

Maar in 22 BBY vond de Battle of Dantooine plaats en was Paxi Sylo een stille getuige van de strijd die zich in de vallei afspeelde. Hij zag hoe Mace Windu eigenhandig een Seismic Tank vernietigde en na het gevecht bij Paxi belandde die graag zijn drinkbus aan de Jedi Master overhandigde. Na deze gebeurtenis kon Paxi aan niets anders meer denken dan aan deze veldslag en de Jedi Master.

Uiteindelijk was niet geweten wat er met Paxi gebeurde. Ten tijde van het Galactic Empire was de boerderij van de Sylo familie verlaten. Een stille getuige van de Battle of Dantooine was een illegale geanimeerde opname die op de minder betrouwbare kanalen van het HoloNet circuleerde. Het ISB deed er alles aan om deze geanimeerde opname te verwijderen maar deze had ondertussen een cultstatus bereikt bij de Rebel Alliance. Hoewel het onbekend was wie deze animatie had gemaakt, kwam het mooi overeen met de tekeningen die Paxi Sylo destijds had gemaakt.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki