Wikia

Yodapedia

Pelta-class Frigate

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Pelta-class Frigate
Pelta Hyenas.jpg
Product
Model:

Pelta-class Medical Frigate

Klasse:

Frigate

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Specificaties
Afmeting:

282,24 meter

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

900

Passagiers:

300

Vracht:

275 ton

Voorraad:

1 maand

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic

Republic Medical Frigate.jpg

Pelta-class Frigate

Pelta-class Medical Frigate waren schepen die tijdens de Clone Wars onder andere werden gebruikt als hospitaalschepen bij de Galactic Republic.

UitzichtEdit

De Pelta-class Medical Frigate werden versierd met rode markeringen. Hoewel Kuat Drive Yards deze schepen maakte, leek het ontwerp op dat van het CR90 Corvette of het DP20 Frigate. De cockpit was net zoals bij de Corvettes een hamerkopvormig uitsteeksel dat wel goed was afgeschermd langs de flanken. Achteraan had dit schip één grote thruster. Indien nodig konden echter extra motoren worden ingeschakeld. De Pelta-class was immers een zeer modulair schip en interieur en bepaalde systemen konden in enkele uren tijd worden vervangen in een scheepswerf. De achterwaartse hulpvleugels konden worden ingeklapt om een kleiner profiel te verkrijgen.

Deze schepen waren met minstens vier Escape Pods uitgerust en hadden een crew van 900 personen nodig.

MissiesEdit

De Pelta-class was één van de nieuwere modellen in de Republic Fleet tijdens de Clone Wars. Het sterkste punt van de Pelta-class was het grote aanpassingsvermogen dat het schip kende. Ze konden er twee hulpstukken aan de zijkanten worden ingetrokken om ruimte te besparen in het schip. Dit fregat had heel veel modulaire ruimtes zodat de Pelta-class binnen enkele uren kon worden aangepast voor een nieuwe missie. Hoewel dit moest gebeuren op een scheepswerf of een andere gespecialiseerde faciliteit, kon men de Pelta-class veel sneller aanpassen dan andere modellen.

Omdat deze schepen vaak dienst deden naast de MedStar-class Frigates kregen ze vaak de stempel opgekleefd van een Medical Frigate, hoewel ze talloze andere missies konden vervullen. Tijdens medische missies was een Pelta-class nooit bewapend.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Clone Wars vormden deze schepen het doelwit van de Malevolence. De schepen schoten niet terug en zelfs Escape Pods werden genadeloos afgemaakt. Deze schepen konden vertikaal dokken op het Kaliida Shoals Medcenter.

WapensEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki