Wikia

Yodapedia

Penumbra-class Attack Shuttle

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Penumbra-class Attack Shuttle
Saucer Ship.jpg
Product
Model:

Penumbra-class Assault Shuttle
Flarestar-class Weequay ship

Klasse:

Shuttle

Fabrikant:

Haor Chall Engineering

Prijs:

250.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

22,56 meter

Snelheid:

1.175 km/h

Bemanning:

3

Passagiers:

10

Vracht:

20 ton

Voorraad:

1 maand

Affiliaties
Affiliatie:

Hondo Ohnaka's Pirates
Shahan Alama

Een Penumbra-class Attack Shuttle, ook bekend als de Flarestar-class Attack Shuttle, was een schijfvormige Shuttle die door de piratenbende van Hondo Ohnaka en de Bounty Hunter Shahan Alama werd gebruikt tijdens de Clone Wars.

UitzichtEdit

Een Penumbra-class was een Shuttle die kon gelanceerd worden uit de Surronian Cruiser en vervolgens kon landen op een planeet. De Penumbra-class had een duocockpit ontwerp die je kon herkennen aan het Transparisteel aan de bovenkant van het schip. Aan de onderkant had het schip twee motoren, Medium Laser Cannons, een missile launcher (met 12 missiles) en de boordplank. Het had een crew van 3 en kon zo'n 10 passagiers vervoeren.

Dit model kon heel wat geld opbrengen op een beurs voor verzamelaars van ruimteschepen gezien de beperkte productie van de lijn. De Penumbra kon de meeste civiele voertuigen te snel af zijn en was ook beweeglijker, indien ze werden bestuurd door goede piloten.

GeschiedenisEdit

De Penumbra-class werd in kleine hoeveelheden geproduceerd door Haor Chall Engineering voor het begin van de Clone Wars. Toen de Trade Federation en de andere economische grootmachten zich klaarmaakten voor de Clone Wars, belandden verschillende ontwerpen waaronder de Penumbra meer op de achtergrond. Dit model bleek immers niet te voldoen aan de eisen van de CIS en zodoende werden de fabrieken gesloten die deze modellen produceerden om meer aandacht te vestigen op de modellen die werden gebruikt in de Clone Wars.

Ondanks het gebrek aan vertrouwen van de CIS in de Penumbra was het populair in de Fringe. Het was een uitstekend aanvalsschip met een behoorlijke snelheid, degelijke schilden en bijzondere beweeglijkheid.

In een Penumbra, genaamd de Rapier One, bracht Hondo Ohnaka Count Dooku naar de basis van Ohnaka op de planeet Florrum. Later viel Barb Mentir een Nu-class Attack Shuttle met Jar Jar Binks en Senator Kharrus aan met een Flarestar. Na de reddingsoperatie ontsnapte Dooku met een Flarestar van Florrum. De piloten van Hondo waren niet echt zeer goed in het besturen van deze schepen.

Na de bevrijding van Ziro vluchtte Shahan Alama met een Penumbra richting Florrum waar hij hoopte om Hondo Ohnaka's Pirates te vervoegen. De kans was echter groot dat de bende was verhuisd door hun aandeel in de gijzeling van Dooku.

Toen Jiro samen met een paar andere piraten Hondo Ohnaka had verraden, vielen ze de overblijfselen van Hondo Ohnaka's Base en Hondo's loyale piraten aan met deze schepen. Ze gaven hun nieuwe leider, Darth Maul, een escorte terwijl Maul zijn schip landde.

Achter de SchermenEdit

  • Galaxy at War noemt dit schip een Penumbra-class Attack Shuttle terwijl andere bronnen het als een Flarestar-class Weequay ship bestempelden, gemaakt door Surronian.

VerschijningEdit

BronEdit

Producten van Haor Chall Engineering

Haor Chall Engineering.png

Schepen:
C-9979 Lander - Corona-class Armed Frigate
Penumbra-class Attack Shuttle - Sheathipede-class Shuttle
Silver-class Light Starship
Droids:
IG-227 Hailfire-class Droid Tank - Manta Droid Subfighter
Scarab-class Droid Starfighter - Vulture-class Droid Starfighter
Overigen:
Seismic Charge Minelayer - Subfighter Carrier
Haor Chall Ring Drive Gel

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki