Wikia

Peppi Bow
Peppi Bow.png
Uiterlijke kenmerken
Species:

Gungan

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

2,01 meter

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Functie:

Shaak herder

Wapen:

Electropole

Vervoer:

Shaak

Affiliatie:

Naboo

Quote: "This is Peppi Bow, she was the last person to see them. Padmé sent her here to safety."
-- Captain Typho

Peppi Bow was een Gungan Shaak-herderin die een belangrijke rol speelde in de crisis rond het Blue Shadow Virus.

BiografieEdit

Peppi was een Gungan met een roze huid die met haar kudde Shaaks graasde aan de rand van de rivieren van Naboo. Ze droeg een groen topje en een roze broek die geverfd was met een extract van Pom-berries.

Peppi merkte de aanwezigheid op van CIS Droids wat door Boss Nass werd gemeld aan Queen Neeyutnee. Na onderzoek bleek dat Bow inderdaad de waarheid sprak en dat er opnieuw Battle Droids op Naboo verbleven.

Niet lang later werden Peppi’s Shaaks het slachtoffer van het Blue Shadow Virus door van een rivier te drinken. Onwetend viel Peppi Padmé Amidala en Jar Jar Binks aan die de oorsprong van het virus kwamen onderzoeken in de Eastern Swamps. Nadat Peppi besefte dat Padmé en Jar Jar haar vijanden niet waren, liet Padmé Security komen om de Gungan in veiligheid te brengen.

Nadat Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi en Ahsoka Tano naar Naboo waren gereisd, vergezelde Peppi Ahsoka naar de moerassen waar Padmé en Jar Jar waren verdwenen. Peppi ging niet mee in het geheime labo van Nuvo Vindi, maar bleef wel in de nabije omgeving. Toen Vindi wou ontsnappen met zijn Sheathipede-class Shuttle kon Peppi hem eenvoudig overmeesteren met haar Electropole en werd de krankzinnige geleerde gevangengenomen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki