Wikia

Coruscant.jpg

Coruscant, het beginpunt van de Perlemian Trade Route

De Perlemian Trade Route was één van de belangrijkste Hyperspace Routes in het universum.

De Perlemian Trade Route begon bij Coruscant en eindigde ergens in de Outer Rim Territories nabij Quermia en Toola. De route werd rond 5.000 BBY gesticht en destijds vormde het nog de rand van de toen gekende Republic. De Perlemian Trade Route verbond zeven belangrijke Core Worlds met elkaar, een feit dat zeker in de beginfase een grote rol heeft gespeeld toen Hyperspace nog onbekend of nauwelijks bekend was. Deze zeven planeten waren Coruscant, Corulag, Chandrila, Brentaal, Esseles, Rhinnal en Ralltiir. Andere bekende planeten op deze route waren Taanab, Rhen Var, Lianna, Makem Te, Troiken en Quermia. De route passeerde ook aan The Wheel en doorheen de Cron Drift.

Een nadeel van de ontwikkeling van de Perlemian Trade Route was dat sommige planeten werden overgeslagen tijdens het reizen. Hierdoor verloren deze planeten hun invloed en kwijnden ze weg in de vergetelheid. Het bekendste voorbeeld was Taris dat door de Perlemian Trade Route alsmaar wegzakte.

BronEdit

Externe LinkEdit

Around Wikia's network

Random Wiki