Wikia

Yodapedia

Phase I Clone Trooper Armor

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Phase I Clone Trooper
Clonearmor negwt.jpg
Product
Model:

Phase I Clone Trooper Armor

Fabrikant:

Kamino Armorsmiths

Prijs:

n.v.t.

Functies
Gebruik:

Clone Troopers

Taken:

Beschermen

Phase I.jpg

Clone Trooper varianten

Het Phase I Clone Trooper Armor was een volledig pantser, dat werd gemaakt door de Kaminoan Armorsmiths. De eerste laag was gewoon een zwart drukpak dat de drager beschermde tegen extreme temperaturen. Vervolgens werden twintig platen op het pak bevestigd via magnetische sloten waardoor de Clone Trooper een vacuüm-bestendig pantser droeg. Deze platen bestonden uit een zeer lichte Plastoid legering die kleine explosies, lichte schoten en kogels kon afweren. De gewrichten, zoals schouders, ellebogen, enkels en knieën, waren extra beschermd. Clones konden met hun armor door energievelden heenstappen, onder hevige regenval droegen de Clones speciale regenvesten. Phase I Clone Armor was vrij flexibel om te dragen, behalve om te zitten. Daarom weken Clone Pilots al snel af van dit Armor en gingen ze een aangepaste versie dragen.

Het Phase I Armor bevatte geen ingebouwde wapens maar wel een riem met reserve-patronen voor de Blaster, een grijphaak, explosieven, Stimpacks en overlevingsmateriaal.

De helm van de Phase I Trooper bevatte het typische T-visier van de Mandalorians. De helm stuurde en ontving verslaggeving over de gevechten. De helm had ook een ingebouwde antenne in de vorm van kenmerkende vin.

Er bestonden ook variaties op het Phase I Armor, waarvan degene van de ARC Troopers het bekendste was met de Kama en de sensor aan de helm.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki