Wikia

Pho Ph'eah
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Kalamith Sector

Stelsel:

Pho Ph'eah System

Fysisch
Terrein:

Bergketens

Maatschappelijk
Inheems:

Pho Ph'eahians

Taal:

Pho Ph’ease

Affiliatie:

Galactic Republic

Pho Ph'eah was een planeet in de Outer Rim en de thuisplaneet van de Pho Ph'eahians.

Ligging & GeschiedenisEdit

Pho Ph’eah lag in het noordoosten van de Outer Rim op de Hydian Way. Door een ellipsvorm die de planeet maakte rond de zon, was Pho Ph’eah een koude planeet en moesten de levensvormen rekenen op een dikke vacht om hen te verwarmen op de meeste momenten. De Pho Ph'eahians evolueerden uit jagers die in de bergen op hun planeet leefden. Ook later bleven ze meestal in de bergachtige regio’s wonen. De agricultuur van de Pho Ph’eahians was vrij hoogstaand en ze ontdekten regelmatig nieuwe processen om voedsel te produceren. De planeet was vrij koud, maar werd opgewarmd door geothermische bronnen. De Pho Ph’eahians ontwikkelden atoomenergie en ruimtevaart in hun eigen stelsel.

Tussen 5.000 BBY en 3.000 BBY werd Pho Ph’eah ontdekt door de Republic. Het maakte eerst deel uit van de Spurs of Celanon die in 3.704 BBY werd vastgelegd, maar daarna werd het een geïntegreerd in de grote Hydian Way wat de planeet heel wat bekender maakte. Hoewel de planeet destijds nog niet officieel was ontdekt, maakte het tijdens de Mandalorian Wars deel uit van de Mandalorians. Tijdens de Clone Wars viel Pho Ph'eah in het gebied van de CIS.

BronEdit

In andere talen