Wikia

Pho Ph'eahian
Pho Pheahian
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

1,30 tot 2,00 meter

Levensduur:

> 85 jaar

Voeding:

Omnivoren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Pho Ph'eah

Taal:

Pho Ph'ease

Schrift:

Pho Ph'ease

Quote: "Our bodies are sacred manifestations of our spirit, you see?"
-- Garv

Pho Ph'eahians waren een intelligent species van op Pho Ph'eah met vier armen.

FysiologieEdit

Met hun vier armen en een felblauwe vacht was het moeilijk voor een Pho Ph’eahian om niet op te vallen. Hun vacht hielp met het bewaren van hun warmte en zorgde ook voor het bewaren van vocht.

CultuurEdit

Hoewel de Pho Ph’eahians niet zo vaak reisden, vielen ze altijd op waar ze ook kwamen. Ze beschouwden dit echter niet als een last en ze stonden bekend voor hun gevoel voor humor. Pho Ph’eahians konden makkelijk aan armworstelen doen tegen twee tegenstanders. Pho Ph’eahians hadden een interesse in technologie en werkten vaak als een mecanicien of een ingenieur. In de Corporate Sector vonden Pho Ph’eahians makkelijk werk en werden ze bovendien ook goed betaald.

Pho Ph’eahians waren bijzonder nette wezens. Ze vonden het lichaam een verlengstuk van hun geest en liepen nooit rond met besmeurde handen of andere lichaamsdelen.

De Pho Ph’eahians evolueerden uit jagers die in de bergen op hun planeet leefden. Ook later bleven ze meestal in de bergachtige regio’s wonen. Pho Ph’eahians waren omnivoren en aten kleine dieren uit de bergen, maar eveneens de gewassen en planten die ze kweekten in grote boerderijen. De agricultuur van de Pho Ph’eahians was vrij hoogstaand en ze ontdekten regelmatig nieuwe processen om voedsel te produceren.

De planeet was vrij koud, maar werd opgewarmd door geothermische bronnen. De Pho Ph’eahians ontwikkelden atoomenergie en ruimtevaart in hun eigen stelsel.

GeschiedenisEdit

Toen ze door de Republic werden gecontacteerd pasten ze zich snel aan de nog meer geavanceerde technologie aan. De Pho Ph’eahians bouwden snel zelf hun eigen Hyperdrives.

Toen Han Solo op Bonadan landde in 2 BBY om de slavendrijvers van Zlarb te ontmaskeren, was een Pho Ph’eahian de assistent in de bar waar Zlarb normaal een afspraak had met zijn opdrachtgever.

Enkele Pho Ph’eahians hielpen Han Solo en Chewbacca ooit de Millennium Falcon herstellen en Han ontdekte toen dat het erg nette wezens waren die hun handen meteen proper maakten indien ze besmeurd raakten met olie of vet. De Pho Ph’eahian teamleider van de herstellingen heette Garv. Han stond toe dat ze de refresher in de Falcon mochten gebruiken op voorwaarde dat ze zijn watervoorraad zouden aanvullen, wat geen enkel probleem vormde voor de Pho Ph’eahians.

BronEdit

In andere talen