Wikia

Phrik Alloy Electrostaff
Electrostaffs.jpg
Product
Model:

Phrik Alloy Electrostaff

Type:

Vibroweapon

Fabrikant:

Baktoid Armor Workshop

Prijs:

5750 Credits

Specificaties
Massa:

1,80 kilogram

Affiliaties
Gebruikers:

CIS

IG-100.jpg

IG-100 MagnaGuard met Electrostaff

Quote: "Crush them!"
-- General Grievous

De Phrik Alloy Electrostaff was een handwapen dat tegen Lightsabers bestand was en dat onder andere gebruikt werd door de IG-100 MagnaGuards.

Bouw & UitzichtEdit

Een Electrostaff was een Vibroweapon gemaakt door Baktoid Armor Workshop. Ze waren gemaakt van het speciale Phrik Alloy en voorzien van elektromagnetische tippen. Op die manier waren de Electrostaffs immuun voor slagen van Lightsabers. De uiteindes konden EMP Fields genereren wat een soort elektronische lading teweegbracht. Door deze Electromagnetic Pulse Generator gaf het wapen bij elke aanraking een fameuze stroomstoot.

Sommige Electrostaffs konden Ray Shields uitschakelen maar de meeste staffs werden als handwapens gebruikt. Sommige Electrostaffs hadden botte uiteindes maar konden serieuze verwondingen toebrengen als ze werden gehanteerd door een geoefend gebruiker. Andere Electrostaffs hadden speerpunten aan de uiteinden.

De IG-100 MagnaGuards van General Grievous waren in de Clone Wars uitgerust met Electrostaffs. Hierdoor waren zij ernstige opponenten voor de Jedi. Zij konden deze wapens erg snel en efficiënt gebruiken. Ook sommige Jedi zoals Shaak Ti toonden zich een meester in het hanteren van deze wapens.

In hun duel op Utapau vochten Grievous en Obi-Wan Kenobi ook tegen elkaar met een Electrostaff.

Achter de SchermenEdit

  • Voor Episode III wou Lucas handwapens die tegen Lightsabers konden.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki