Wikia

Yodapedia

Pikobis

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Pikobis
Pikobis.jpg
Biologie
Indeling:

Non-Intelligent

Classificatie:

Reptavian

Lengte:

0,80 meter (hoogte)

Voeding:

Carnivoor

Herkomst
Thuisplaneet:

Naboo

Pikobis waren snelle reptavians die in de moerassen, ondermeer het Lianorm Swamp nabij Otoh Gunga, op Naboo leefden. Ze bewogen zich voort op twee poten en hadden een strakke staart die voor evenwicht zorgde. Pikobis leefden in groepjes van vijf tot zes exemplaren. Jonge Pikobis zwommen en liepen vanaf het moment dat ze uit het ei kropen.

Deze dieren joegen op kleine beesten zoals vissen, Gullipuds, Nyorks en kreeftachtigen in moerassen en ondiepe wateren. Met hun grote vliezen tussen hun tenen konden ze perfect door het water waden en door hun poten op te heffen probeerden ze vissen te lokken met de schaduw van hun vliezen. Met hun bek spietsten ze daarna een slachtoffer en hun kleine, scherpe tanden zorgden ervoor dat geen prooi ontsnapte. Pikobis slikten hun prooi levend in één beweging in.

Pikobis jagen.jpg

Jagende Pikobis

Door de talloze rovers op Naboo rekende de Pikobis op zijn scherp zicht en zijn snelheid om te ontkomen aan zijn belagers. Hun staart kon in geval van nood worden afgeschud. Daarna groeide hun staart terug aan en soms zelfs in een gevorkte positie. Omwille van de opmerkelijke genezingscapaciteiten bestudeerden geleerden de Pikobis voor medische doeleinden.

Toen de Trade Federation hun troepen landde in 32 BBY op Naboo moesten een deel Pikobis gaan lopen voor de aanstormende MTT's.

Achter de schermenEdit

  • De Pikobis lijkt op kleine therapode Dinosauriërs zoals de Compsognathus en de Coelophysis.
  • Dit creatuur werd ontwikkeld door Terryl Whitlatch.
  • Daniel Wallace bedacht een Gungan legende waarin werd verteld hoe de Pikobis zijn lange snavel kreeg, maar 'The Essential Guide to Episode I' werd nooit uitgebracht.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki