Wikia

Yodapedia

Pilf Mukmuk

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Pilf Mukmuk
Pik Mukmuk.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Kowakian Monkey-Lizard

Geslacht:

Man

Lengte:

58 centimeter
12 kilogram

Haarkleur:

Groen

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Kowak

Functie:

Dief

Affiliatie:

Hondo Ohnaka's Pirates

Pilf Mukmuk was een Kowakian Monkey-Lizard die tijdens de Clone Wars aangesloten was bij de bende van Hondo Ohnaka.

BiografieEdit

Pilf was een rode Kowakian Monkey-Lizard die zich had aangesloten bij de bende van de piraat Hondo Ohnaka, net als zijn broer Pikk.

Pilf was aanwezig op Florrum toen Hondo's bende Count Dooku kon gevangennemen op Vanqor. Niet veel later konden de piraten ook Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi gevangen nemen en hen aanbieden aan de Republic. Pilf droeg in Hondo Ohnaka's Base de Lightsaber van Anakin Skywalker. Net zoals andere Kowakian Monkey-Lizards haalde Pilf graag streken uit met de andere bendeleden. Zo ontvreemde hij stiekem de Lightsabers van Dooku tijdens de reis naar Florrum. Nadat de Jedi waren aangekomen en op het banket waren uitgenodigd, slaagde Pilf er na talloze pogingen in om hen te bedwelmen met gif. Pilf was een aandachtige toeschouwer tijdens de ontsnappingen van de Jedi en Dooku.

Pilf was niet aanwezig tijdens Hondo's aanval op het dorp Akira op Felucia, maar wel zijn broek Pikk. Pilf was echter weer present op Florrum toen Ahsoka Tano was gegijzeld door de piraten na hun aanval op de Crucible. De Kowakian verbleef aan Hondo's zijde tijdens de aanval van Grievous en later toen ook Darth Maul en Savage Opress de basis probeerden in te nemen.

Achter de SchermenEdit

  • Dee Bradley Baker sprak de stem in van Pilf.
  • Dit personage heette eerst Pikk Mukmuk die later dan zijn broer werd.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki