Wikia

Yodapedia

Pirates of Iridium

10.908pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Pirates of Iridium
Pirates of Iridium.jpg
Organisatie
Alias:

Iridium Pirates

Species:

Mens

Details
Stationering:

Iridium

Pirates of Iridium1.jpg

Battle of Vuchelle

De Pirates of Iridium waren een piratenbende die actief was tijdens de Galactic Republic. Ze waren gekend omwille van hun gebruik van Power Gems om konvooien te overvallen.

GeschiedenisEdit

De Pirates of Iridium gebruikten de zeldzame Power Gems om Deflector Shields van schepen in konvooien te verstoren. Zo konden ze makkelijker deze schepen enteren en overvallen. Hun geliefde prooien waren graan en Spice konvooien die ze kaapten voor de Separatisten.

Tijdens de Separatist Crisis maakten de Jedi Order en de Judicial Forces een einde aan de piratenbende door hen op te ruimen in de Atrivis Sector tijdens de Battle of Vuchelle. De Jedi taskforce werd geleid door Kit Fisto en Belsed-Qan Idan. De vreedzame bedoelingen werden door de piraten beantwoord met Blastervuur dus konden de Jedi niets anders dan in actie treden.

Hun eenheid bestond uit een bewapende Consular-class Space Cruiser, genaamd Monitor III en zes nieuwe Delta-7 Aethersprite-class Light Interceptors. Idans pogingen om te onderhandelen mislukten en de piratenbende, die bestond uit drie #2 Warpods, twee Longprow Attack Cruisers en 5 Z-95 Headhunters.

Tijdens het gevecht gebruikten de piraten een Power Gem om de Deflector Shields van de Jedi en de Judicials te vernietigen. Daardoor leidde de Monitor III zeer zware schade en werden vier leden van de Judicial Forces gedood, net als de Jedi Dovish Hokken en Yrada Soludisan. De Jedi Starfighters konden ervoor zorgen dat de Monitor III niet werd vernietigd.

De Warpods werden vrij snel uitgeschakeld, daarna werd er één Longprow gevangen genomen en de andere vernietigd. Minstens twaalf Escape Pods konden ontkomen. In de strijd met de Headhunters werd Jedi Knight Aruden Kej gedood. Eén van de Z-95’s kon ontsnappen maar werd mogelijk aangetrokken door de zwaartekracht van Vuchelle en werd vernietigd bij het binnendringen van de atmosfeer.

Hoeveel piraten er precies werden gevangengenomen was niet geweten maar de Monitor III kon alle Escape Pods weer binnenhalen. Het was ook niet geweten of de Jedi een Power Gem konden bemachtigen om te bestuderen. In elk geval was er minstens één piraat die kon ontsnappen. Raskar bezat nog een Power Gem en settelde zich op Antipose waar hij gladiatorenspelen organiseerde om de uitdovende Power Gem te winnen.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki