Wikia

Yodapedia

Pitareeze familie

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Pitareeze familie.jpg

De Pitareeze familie ontmoet R2-D2 en C-3PO

De Pitareeze familie was een welstellende familie tijdens de beginjaren van de New Order op Kalarba.

GeschiedenisEdit

Rond 10 BBY kwam de Pitareeze familie in contact met R2-D2 en C-3PO die na een avontuur, met Olag Greck en IG-88 in de hoofdrol, op Kalarba belandden. Op dat moment hadden de Droids geen officiële eigenaars en als dusdanig werden ze eigendom van de familie die hen echter snel aanvaardde als leden van hun gezin. Bovendien kwam Artoo goed van pas in de fabriek van de Baron.

De Pitareeze familie bestond uit de grootvader Baron Pitareeze, een ingenieur en de voormalige rivaal van Olag Greck. Meg Pitareeze was getrouwd met Jarth en samen hadden ze één zoon, de hautaine Nak. Nak besefte echter snel dat R2-D2 en C-3PO echte vrienden waren en behandelde hen sindsdien als gelijken.

De Droids hielpen de Pitareeze familie met het dwarsbomen van Olag Grecks plannen, het realiseren van een verdrag met de Indobok Pirates en het verdedigen van Indobok zelf. De Pitareeze familie liet Artoo en Threepio met Unit Zed meegaan naar Nar Shaddaa om Olag Greck te arresteren.

SamenstellingEdit

VerschijningEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki