Wikia

Yodapedia

Plug-2 Behemoth

11.075pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Plug-2 Behemoth
Plug-2 Behemoth.jpg
Product
Model:

Plug-2 Behemoth

Klasse:

Podracer

Fabrikant:

Collor Pondrat Yards

Specificaties
Afmeting:

4,11 meter (cockpit)
7,24 meter (motoren)

Snelheid:

790 km/h

Bemanning:

1

Affiliaties
Affiliatie:

Mars Guo

Guo crash.jpg

Guo's crash

De Plug-2 Behemoth Podracer werd gebruikt door Mars Guo in de Boonta Eve Challenge in 32 BBY.

Bouw & SpecificatiesEdit

Net als Sebulba gebruikte de Phuii Mars Guo motoren van de Collor Pondrat Yards voor zijn Podracer. Na zijn 2de plaats in de Baroonda Fire Mountain Rally kocht Guo twee Rodian slaven, Pax Bonkik en Trax Bonkik, die hij liet sleutelen aan zijn Plug-2 Behemoth.

De Plug-2 Behemoth behoorde tot de grotere Podracers en was groen van kleur. Als specificatie had deze racer onder andere een verstevigd roer in de cockpit. Door de enorme motoren kon Mars ook hoger vliegen dan de meester Podracers. Bovendien had het voertuig een uitstekende acceleratie en wegligging.

Mars Guo reed geen slechte wedstrijd maar in de tweede ronde van de Boonta Eve Challenge wierp Sebulba, die genoeg had van Guo’s opschepperij en hem ook wel vreesde als tegenstander, een metalen voorwerp in de motoren van Guo’ Podracer. Mars bevond zich in de 2de stek en zijn crash zorgde er bijna voor dat Anakin Skywalker uit de race geraakte. Guo overleefde de race en zou later opnieuw deelnemen aan wedstrijden.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki