Wikia

Yodapedia

Plug-F Mammoth

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Plug-F Mammoth
Plug-F Mammoth.jpg
Product
Model:

Plug-F Mammoth

Klasse:

Podracer

Fabrikant:

Collor Pondrat Yards

Specificaties
Afmeting:

7,47 meter (motoren)
3,96 meter (cockpit)

Snelheid:

829 km/h

Bemanning:

1

Affiliaties
Affiliatie:

Sebulba

Sebulba intro.jpg

Sebulba voor de start van de Boonta Eve Challenge

Anakin Sebulba race.jpg

Anakin vs Sebulba

De Plug-F Mammoth was een model Podracer die door Sebulba werd gebruikt totdat het voertuig crashte in de Boonta Eve Challenge in 32 BBY.

Bouw & UitzichtEdit

Sebulba’s faam was niet alleen te danken aan zijn uitstekende kwaliteiten als een Podracer maar ook aan zijn befaamde Plug-F Mammoth Podracer, getint in oranje en zwarte kleuren. De Plog-F Mammoth Racing Engines, uitgerust met de x-vormige Split-X Ram Air/Radiator Intakes waren één van de grootste in het circuit en tevens één van de snelste met een snelheid van 829 km/h. De Podracer kon zo’n 85 meter boven de grond opereren. De cockpit was vrij lang (bijna 4 meter) en gestroomlijnd en was voorzien van sensors die de status van nabijgelegen Podracers kon analyseren. Sebulba’s Podracer vloog op een voorraad van Tradium brandstof dat onder druk werd gezet door Quold Runium en geactiveerd door geïoniseerd Injectrine.

Sebulba en zijn Nikto crew hadden niet alleen de racer uitgebouwd, ze hadden ook gezorgd voor een aantal speciale ingebouwde wapens zoals een vlammenwerper, een wapen dat nagels afvuurde en een cirkelzaag die langs de zijkant konden tevoorschijn komen om andere Podracers te saboteren. Deze wandaden gebeurden steeds buiten het oog van de talloze Cam Droids zodat Sebulba niet kon gestraft worden.

In de Boonta Eve Challenge startte Sebulba op de eerste rij en moest hij zijn eerste plaats slechts in allerlaatste instantie definitief opbergen toen hij – na enkele pogingen van sabotage – de 620C Podracer van Anakin Skywalker probeerde te rammen maar zelf bleef haken en daardoor zelf crashte. Tijdens de race saboteerde hij de Podracers van Mawhonic, Mars Guo en Clegg Holdfast.

Na de Boonta Eve Challenge kocht Sebulba de winnende 620C Podracer over van Qui-Gon Jinn.

Achter de SchermenEdit

  • De Pod was gebaseerd op een ingedeukt Fairchild A-10 Thunderbolt vliegtuig.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki