Wikia

Yodapedia

Polarising Field Insulator Unit

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Polarising Field Insulator Unit
LanaDobreed.jpg
Product
Fabrikant:

VargeCorp

Prijs:

3000 Credits

Specificaties
Uitrusting:

Power pack

Functies
Gebruik:

Afscherming tegen straling

Gebruikers:

Technici

Polarising Field Insulator Units waren grote en lompe pakken die voornamelijk werde, gedragen door mechanics en reparateurs die gevaar liepen om te worden blootgesteld aan te grote energiegolven.

SpecificatiesEdit

Een Insulator Unit leek op een gigantische schelp en de rug, het lichaam, het bekken en de armen werden erdoor bedekt. In die zogenaamde schelp bevond zich een generator die een veld rond de drager genereerde. Daardoor was de drager en alles dat zich 4 meter rond de Unit bevond resistent tegen elektrische en ioniserende straling. De generator bood geen bescherming tegen andere straling, zoals blaster-vuur. Het beschermde wel droids tegen het effect van ionenwapens. De generator kon een half uur blijven werken met een standaard "power pack".

Field Insulator Units werden eveneens gedragen tijdens het repareren van Podracers. De technici die de Podracers moesten klaarstomen bevonden zich immers vaak in de buurt van de gigantische motoren. Bij de Boonta Eve Challenge droeg onder andere Lana Dobreed een Field Insulator Unit.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki